Przed zagrożeniami w cyberprzestrzeni bank ostrzega, przedstawiając historie oparte na bajkowych klasykach. Kampania pokazuje w ten sposób, jak dobrze zaplanowana intryga może uśpić czujność i doprowadzić do poważnych konsekwencji. „Nie wierz w bajki” obejmuje pięć opowieści: „Kot bez butów”, „Lis i kruczek”, „O dwóch takich, co okradli księżyc”, „Dziadek bez kokosów” i „Ali baba i 40 smsów”.
„Cyberzagrożenia mogą mieć wiele form, a bez poznania zasad ich funkcjonowania trudno jest przygotować skuteczną strategię ochrony. Grupą szczególnie podatną na takie zagrożenia są osoby starsze, które padają ofiarami przestępstw internetowych. Cyberprzestępcy, wykorzystując brak znajomości technologii wśród seniorów, narażając ich na utratę pieniędzy czy wyłudzenie danych. W kampanii zwracamy uwagę odbiorców na fakt, że oprócz ochrony nas samych musimy pamiętać także o edukacji w tych tematach naszych bliskich. Kampanią „Nie wierz w bajki” chcemy zwiększać świadomość na temat różnorodnych oszustw internetowych, w tym zwłaszcza wyłudzania danych, a także stosowanej przez cyberprzestępców manipulacji i socjotechniki” – mówi Joanna Bucholc, ekspertka ds. social media w Santander Bank Polska.
Wszystkie materiały dostępne są na stronie internetowej kampanii. Tam również znajduje się większa ilość treści, które pomogą usystematyzować wiedzę dotyczącą cyberbezpieczeństwa.
Źródło grafiki: Santander Bank Polska
1200 zł +4%
Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.11.2022.
Od 01.11.2022
1200 zł
Łatwy