W komunikacie na swojej stronie internetowej Nest Bank opisuje praktyki oszustów na portalach sprzedażowych. Najczęściej kontaktują się oni ze sprzedającym poza nim. Wysyłają wiadomość SMS, Whatsapp lub e-mail. Wiadomości zawierają link wyłudzający dane logowania do bankowości internetowej lub karty płatniczej. Strony mogą wyglądać łudząco podobnie do autentycznych operatorów płatności lub banków.
Niezależnie od podobieństwa nigdy nie należy logować się, ani podawać danych na tego typu stronach. Mają one na celu wyłudzenie informacji, które posłużą później oszustom do transferu środków z konta ofiary. Ponadto każdą wiadomość autoryzacyjną należy czytać dokładnie i nie zatwierdzać transakcji, która nie została przez nas zlecona. W przypadku rozmowy telefonicznej z pracownikiem Nest Banku należy poprosić go o weryfikację jego tożsamości. Do tego celu należy stosować wyłącznie powiadomienie PUSH. Inne formy, takie jak SMS, mogą być używane także przez oszustów.
400 zł +8,6% do 50 tys. zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego w Nest Banku od przynajmniej 01.01.2021.
01.01.2021
Za otwarcie Nest Konta jako nowy klient z kartą oraz wyrażonymi zgodami marketingowymi i w każdym z 8 miesięcy:
400 zł zwrotu
Łatwy