To już 15. edycja rankingu. Jego merytorycznym partnerem jest Minds & Roses. Ranking jako partner strategiczny wspiera Mastercard. Partnerami wspierającymi wydarzenie są: Sotrender i Brand24. Do grona partnerów medialnych należą: Smart.Bankier.pl i ZgarnijPremie.pl.
Badanie jakości obsługi w poszczególnych kanałach bankowych przeprowadził partner merytoryczny rankingu. Podczas jego czterech etapów audytorzy Minds & Roses przeprowadzili 560 rozmów z konsultantami na infolinii, 460 interakcji w kanałach elektronicznych oraz 750 wizyt w oddziałach własnych banków. Wnioski z ich działań uzupełniono o ponad 3 tys. wywiadów z użytkownikami bankowości internetowej i mobilnej.
W efekcie nagrodę w kategorii głównej, a więc tytuł Złoty Bank 2024, otrzymał Santander Bank Polska. Sukces zapewniła wysoka jakość obsługi w elektronicznych kanałach dostępu. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Bank Millennium, a trzecie PKO BP.
Nagrody w kategoriach „najlepsze konto osobiste” i „konto dla dziecka” przyznano na podstawie badania zespołu analiz produktów bankowych redakcji Bankier.pl. W obu kategoriach zwyciężyły produkty PKO BP. Konto za Zero jako najlepsze konto osobiste cechuje się szerokim wyborem usług dodatkowych. Doceniono także uproszczenie cennika, dzięki któremu produkt stał się bezwarunkowo darmowy. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Pekao S.A., a na ostatnim stopniu podium znalazły się ex aequo Santander Bank Polska i Alior Bank.
Zwycięstwo w kategorii „Konto dla dziecka” PKO BP zyskał dzięki korzystnej ofercie oszczędnościowej. To bank, który nie tylko oferuje konto oszczędnościowe dla dziecka, ale obejmuje oprocentowaniem również środki zgromadzone na rachunku rozliczeniowym. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Pekao S.A., a trzecie Bank Millennium.
Zespół analiz produktów bankowych redakcji Bankier.pl przyjrzał się również kredytom gotówkowym. W pierwszej kategorii zwyciężył VeloBank. Kluczowe w sukcesie okazały się obsługa posprzedażowa w kanałach elektronicznych, a także rosnący wolumen sprzedaży produktowej. Kolejne miejsca w tej kategorii zajęły Santander Bank Polska i Bank Citi Handlowy.
Ten sam zespół dokonał również analizy kredytów hipotecznych. Zwycięzcą w tej kategorii został PKO BP. Drugie miejsce zajął Pekao S.A., a na trzecim znalazł się Alior Bank. Choć kredyt hipoteczny PKO BP nie przoduje w zestawieniu kosztów i w liberalności oceny zdolności kredytowej, to jego produkt nie posiada słabych punktów, które mogłyby obniżyć jego pozycję w rankingu.
Zespół rynkowych ekspertów przyjrzał się działaniom prowadzonym przez banki w mediach społecznościowych. Uznano, że ING Bank Śląski jest tym, który prowadzi je w najbardziej wszechstronny i angażujący sposób. Doceniono dobre dopasowanie treści do konkretnych odbiorców, a także obecność banku we wszystkich popularnych kanałach, także na TikToku. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Santander Bank Polska, a trzecie Bank Ochrony Środowiska.
W internetowym głosowaniu klienci wskazali bank z kartą płatniczą o najlepszym designie. Oddano blisko 25 tys. głosów. Zwyciężyła karta kredytowa WWF Millennium Mastercard od Banku Millennium. Na drugim miejscu znalazło się Pekao S.A., a trzecie miejsce zajęła karta od Revolut Bank.
Źródło grafiki: zlotybankier.pl
500 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023.
Od 01.01.2023
Do 500 zł zwrotu
Łatwy