W przypadku nieważnego dokumentu tożsamości, by nie stracić dostępu do bankowego rachunku w PKO BP, kluczowy jest czas. Bank informuje, że gdy minie 30 dni od utraty ważności dokumentu podanego w banku, dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO zostanie częściowo zablokowany.
Blokada obejmie między innymi możliwość zlecenia przelewu z rachunku. Oprócz tego nie będzie również opcji wglądu do historii transakcji. W takiej sytuacji klient nie będzie mógł także zawrzeć żadnej bankowej umowy online. Dotyczy to między innymi lokat czy ubezpieczeń.
Posiadając nowy ważny dokument tożsamości, najważniejsza jest aktualizacja jego danych w systemie banku. Co ważne, nie trzeba w tym celu udawać się do jednej z bankowych placówek. PKO BP informuje, że można jej dokonać samodzielnie w aplikacji IKO, bądź za pośrednictwem serwisu iPKO.
W IKO należy w lewym górnym rogu aplikacji wybrać swój profil. Następnie kierować się ścieżką: Twoje dane → Dokument tożsamości → Zmień dokument tożsamości, by zaktualizować dokument.
W przypadku serwisu iPKO swój profil wybieramy w prawym górnym rogu. Następnie należy skorzystać kolejno z opcji: Ustawienia → Profil i dane → Dokument tożsamości → Zmień i wprowadzić aktualne dane.
Dane dokumentu można zmienić także za pośrednictwem bankowej infolinii. Oczywiście można to zrobić również podczas wizyty w placówce PKO BP.
500 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023.
Od 01.01.2023
Do 500 zł zwrotu
Łatwy