Konferencja Impact 2025 to już dziesiąta edycja tego wydarzenia. Odbywała się ona w dniach 14-15 maja 2025 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wśród wielu bloków tematycznych konferencji znalazło się miejsce również dla innowacyjności i nowoczesnych technologii w sektorze bankowym.
Bank Pekao jako podmiot, który aktywnie angażuje się w rozwój odpowiedzialnej, nowoczesnej bankowości, był także uczestnikiem tegorocznej edycji wydarzenia. Jednym z wiodących tematów konferencji była współpraca człowieka i sztucznej inteligencji. Marcin Zygmanowski, wiceprezes Banku Pekao nadzorujący Pion Technologii i Operacji podkreślił konieczność wspierania pracowników przez narzędzia AI, a nie ich zastępowania.
„Współpraca człowieka z AI nie oznacza rywalizacji. To partnerstwo, które – jeśli dobrze zaprojektowane – może przynieść ogromną wartość. Pozwoli na zwiększenie efektywności pracowników i przekierowanie ich do zadań bardziej ambitnych. Zgodnie z naszą strategią 2025–2027 będziemy budować centrum kompetencji AI jako ważny element cyfrowego rozwoju i doskonałości” – powiedział.
Zagadnienie wykorzystania AI w transformacji cyfrowej, a także w sektorach operacyjnych i ryzyka to temat, nad którym pochylili się inni z bankowych przedstawicieli. Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej i Prywatnej podkreślił kluczową rolę sztucznej inteligencji jako motoru zmian innowacyjnych. Z kolei Marcin Gadomski, wiceprezes Banku Pekao nadzorujący Pion Zarządzania Ryzykami, zwracał uwagę na konieczność świadomego wdrażania AI w obszarach operacyjnych i ryzyka.
Dagmara Wojnar, wiceprezes Banku Pekao nadzorująca Pion Finansowy podkreśliła, że nawet najlepsze narzędzia analityczne nie zastąpią odpowiedzialności i empatii. Te mają być kluczowe w budowaniu długoterminowych relacji z klientami.
Źródło grafiki: Bank Pekao
300 zł + 7%
Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.10.2022 do 31.03.2025.
od 01.10.2022
150 zł + 150 zł
Bardzo łatwy