Agencja komunikacji marketingowej LoveBrands Group wraz z agencją badawczą SW Research zbadały, które marki Polacy cenią bardziej niż inne. Przeanalizowano również powody tego typu decyzji. W kategorii Finansowe love brandy w czołówce znalazło się aż pięć banków. To PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, mBank, Bank Millenium oraz Santander Bank Polska.
Jako kolejne w tej kategorii wymieniane były: Bank Pekao, Alior Bank, PZU, Bank Credit Agricole, Revolut, VeloBank, BNP Paribas Bank Polska, Warta, Nest Bank, XTB, Bank Pocztowy, Citi Handlowy, Bank Spółdzielczy oraz Generali. Jak widać, banki są podmiotami, które przeważały w zestawieniu.
Dla większości Polaków (94%) podstawą do możliwości oceny danej instytucji jest korzystanie z jej produktów lub usług. Wśród najważniejszych cech, które sprawiają, że dana marka może stać się finansowym love brandem są zaufanie, dostępność i bezpieczeństwo. Pozostałe kryteria wyboru ukazują tradycjonalizm Polaków w ocenie danych instytucji.
„Polacy jako konsumenci to wciąż tradycjonaliści i lokalni patrioci. Z perspektywy przeciętnego Kowalskiego największe szanse na zostanie love brandem mają zatem marki, które mają długą tradycję (45% wskazań) i, tu zaskoczenie, są dostępne finansowo (44% wskazań). Fory mają także marki mogące pochwalić się polskimi korzeniami lub też tym, że są produkowane w Polsce (30% wskazań)” – zauważa Dorota Bieniek, Chairman LoveBrands Group.
Badanie zrealizowała agencja SW Research 15-18.10.2024 r. techniką wywiadów online (CAWI). Respondentami była reprezentatywna grupa 1029 osób w wieku powyżej 16 lat.
1150 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023 do 31.03.2025.
Od 01.01.2023
500 zł za PKO Konto za zero (+200 zł do SMASUNG):
250 zł za PKO Konto dla młodych (+200 zł do SMASUNG):
700 zł + 450 zł
Łatwy