zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Dostępność i zrozumiała komunikacja w Santander Bank Polska. Działania banku

Dostępność i zrozumiała komunikacja w Santander Bank Polska. Działania banku

11 sierpnia 2025 Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Santander Bank Polska to kolejna instytucja, która zmierza do tego, by dostępność jej usług była jak największa. Każda forma kontaktu z bankiem ma być dla klienta zrozumiała i intuicyjna.

Konkretne działania

Santander Bank Polska stosuje się do wymagań Polskiego Aktu o Dostępności. W tym celu wprowadził konkretne rozwiązania, które zwiększają dostępność bankowych usług. Ich przykładami są urządzenia samoobsługowe dostosowane do potrzeb klientów, ale także prosty język bankowych dokumentów.

Nowa forma dokumentów

Postawiono w nich na komunikację przyjazną, inkluzywną i zgodną ze standardami dostępności cyfrowej. Nowe formy zawierają krótsze zdania, większą czcionkę i odstępy, logiczną strukturę treści, zwroty neutralne płciowo oraz bezpośredni styl. Dokumenty oznaczono symbolem „Dostępność i prosty język”. Pliki PDF przygotowano zgodnie z międzynarodowym standardem WCAG.

Dostępność w placówkach i urządzeniach

W wyszukiwarce placówek i bankomatów na stronie instytucji znajdują się także informacje dotyczące dostępności architektonicznej placówek. Wybrane z nich posiadają przenośne pętle indukcyjne, ścieżki prowadzące, znaczniki Totupoint, tyflomapy z funkcją przywołania doradcy, a także ramki do podpisów i mini lupy.

Bank zadbał również o nowe rozwiązania w urządzeniach samoobsługowych. Bankomaty i wpłatomaty wyposażono w tryb wysokiego kontrastu oraz wsparcie głosowe. Dodatkowo karty płatnicze banku mają specjalne wycięcie blind notch, które ułatwia ich użytkowanie osobom niewidomym i niedowidzącym.

Więcej informacji o tego typu działaniach Santander Bank Polska znajduje się na jego stronie internetowej.


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto Santander
Konto Santander
Premia

1260 zł

Karencja

Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.08.2023.

Od 01.08.2023

Warunki
  • do 500 zł za samo korzystanie z karty płatniczej
  • 160 zł za opłacenie kartą subskrypcji
  • 100 zł z Programem Poleceń
  • 200 zł za konto dla dziecka
  • do 300 zł zwrotu za opłacanie rachunków

(szczegóły)

do 1260 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część