Santander Bank Polska stosuje się do wymagań Polskiego Aktu o Dostępności. W tym celu wprowadził konkretne rozwiązania, które zwiększają dostępność bankowych usług. Ich przykładami są urządzenia samoobsługowe dostosowane do potrzeb klientów, ale także prosty język bankowych dokumentów.
Postawiono w nich na komunikację przyjazną, inkluzywną i zgodną ze standardami dostępności cyfrowej. Nowe formy zawierają krótsze zdania, większą czcionkę i odstępy, logiczną strukturę treści, zwroty neutralne płciowo oraz bezpośredni styl. Dokumenty oznaczono symbolem „Dostępność i prosty język”. Pliki PDF przygotowano zgodnie z międzynarodowym standardem WCAG.
W wyszukiwarce placówek i bankomatów na stronie instytucji znajdują się także informacje dotyczące dostępności architektonicznej placówek. Wybrane z nich posiadają przenośne pętle indukcyjne, ścieżki prowadzące, znaczniki Totupoint, tyflomapy z funkcją przywołania doradcy, a także ramki do podpisów i mini lupy.
Bank zadbał również o nowe rozwiązania w urządzeniach samoobsługowych. Bankomaty i wpłatomaty wyposażono w tryb wysokiego kontrastu oraz wsparcie głosowe. Dodatkowo karty płatnicze banku mają specjalne wycięcie blind notch, które ułatwia ich użytkowanie osobom niewidomym i niedowidzącym.
Więcej informacji o tego typu działaniach Santander Bank Polska znajduje się na jego stronie internetowej.
1260 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.08.2023.
Od 01.08.2023
do 1260 zł
Łatwy