
Niemal każdy uczeń szkoły podstawowej ma dostęp do smartfona i Internetu. Co się z tym wiąże, narażony jest również na wpływ fałszywych treści. Dezinformacja w różnych formach codziennie trafia do dzieci i młodzieży. Nauczanie młodych osób, jak sprawdzać źródła i analizować przekazy w Internecie będzie ważnym elementem tegorocznego programu Misja Edukacja. Jego organizator to Bank BNP Paribas.
Z myślą o tym zagadnieniu powstał nowy moduł, niezwiązany z edukacją finansową. Scenariusz lekcji, przygotowany we współpracy z ekspertami edukacji i cyberbezpieczeństwa, pozwala uczniom w wieku od 10 do 15 lat rozwijać kluczowe kompetencje. Mowa o krytycznym myśleniu, analizie źródeł oraz świadomym korzystaniu z informacji online.
„Naszym celem jest wzbudzenie w młodych osobach krytycznego myślenia i świadomości, która pozwoli im uchronić się przed nieprawdziwymi informacjami. Program Misja Edukacja daje nauczycielom i rodzicom narzędzia, dzięki którym mogą w prosty, przystępny sposób rozmawiać z dziećmi o finansach, mediach i dezinformacji. Chcemy, by młodzi nie tylko rozumieli mechanizmy działania mediów i influencerów, ale potrafili też świadomie korzystać z informacji, które do nich trafiają” – mówi Justyna Pietrewicz-Dąbrowska, menedżerka ds. Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas i liderka projektu Misja Edukacja.
Lekcje są prowadzone przez pracowników banku. Trwają 45 minut. Opierają się na interaktywnych ćwiczeniach oraz analizie codziennych przykładów treści internetowych. Szczegóły i materiały edukacyjne dostępne są na stronie projektu.
720 zł
Klienci, którzy nie posiadali, ani nie współposiadali Konta Otwartego na Ciebie od 19.05.2023.
19.05.2023
+200 zł w Programie Bezcenne Chwile
100 zł + 620 zł
Łatwy