Strategię IT@Scale podmiot opracował na lata 2022-2025. Będąc na półmetku prowadzonych działań, Bank BNP Paribas już teraz podkreśla wykonanie dużej części prac. Podczas nich skupił się na zwiększaniu bezpieczeństwa i stabilności systemów bankowych, usprawnieniu i automatyzacji procesów, wdrożeniu najnowszych rozwiązań w zakresie analityki danych, poprawie wydajności i szybkości działania aplikacji. Oprócz tego ważne działania związane są z rozwojem otwartej bankowości. Jej celem jest zaspokojenie potrzeb klientów w kontakcie z bankiem oraz elastyczności w dopasowaniu się do przyszłych priorytetów.
„Mamy świadomość, że dla naszych Klientów produkt bankowy nie jest celem samym w sobie, ale drogą do osiągnięcia celów biznesowych i prywatnych. W tym kontekście przebudowujemy procesy, modele danych i architekturę IT. W efekcie bank będzie działał bardziej efektywnie, natomiast nasza oferta produktowa będzie mogła być lepiej dopasowana do oczekiwań i potrzeb Klientów” – mówi Magdalena Nowicka, Wiceprezeska Zarządu odpowiedzialna za obszar Nowych Technologii i Cyberbezpieczeństwa w Banku BNP Paribas.
Bank podkreśla, że ogromnym wyzwaniem było uporządkowania portfolio rozwiązań systemowych i technologicznych w ramach instytucji. Tak zwany „dług technologiczny”, który pojawił się w wyniku bankowych fuzji, skutecznie spowalniał jego rozwój. Dzięki nowemu podejściu wypracowano standardy, produkty oraz usługi, które wspierają organizację w tworzeniu optymalnego środowiska aplikacji. Oprócz tego pozwalają na eliminację przestarzałych lub dublujących się komponentów.
Obecnie bank skupia się na kontynuowaniu prac nad transformacją technologiczną. Jej celem jest jeszcze lepsze dopasowanie systemów banku do potrzeb klientów, a także zwiększenie konkurencyjności na rynku. W tym celu korzysta również z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
„W obszarze generatywnej AI pracujemy zarówno nad rozwiązaniami open source, osadzonymi w naszym laboratorium AI, jak i chmurowymi, udostępnianymi wyłącznie poprzez płatny interfejs API. Krytyczne są dla nas zachowanie prywatności i bezpieczeństwa informacji, również z tego względu widzimy w banku zastosowania dla obu grup rozwiązań” – mówi Dariusz Flisiak, IT Tribe Leader obszaru zarządzania danymi i funkcji centralnych w Banku BNP Paribas.
By wspierać zespół pracowników w nadążaniu za rewolucyjnymi zmianami, bank dba również o jego wysokie kwalifikacje. W tym celu uruchomił m.in. już 3 edycję programu reskillingowego. W jego ramach wspiera pracowników w zdobyciu kwalifikacji do pracy w obszarze IT. Dzięki działaniom odnotowano znaczący spadek wskaźnika rotacji w obszarze IT i wyraźną poprawę wyników badania satysfakcji wśród ogółu pracowników.
680 zł
Klienci, którzy nie korzystali z promocji Konta Otwartego na Ciebie przez ostanie 12 miesięcy.
12 miesięcy
680 zł
Bardzo łatwy