Portal niebezpiecznik.pl informuje o olbrzymim wycieku danych klientów firmy Ticketmaster. To amerykańskie przedsiębiorstwo, które zajmuje się sprzedażą biletów na rozmaite wydarzenia na całym świecie. Według portalu za atak ma być odpowiedzialna grupa ShinyHunters. Na skutek uzyskania dostępu do baz danych klientów chmury Snowflake, weszła w posiadanie danych 560 mln klientów. Informacje oprócz adresów i telefonów mają obejmować również częściowe dane kart płatniczych.
Zgodnie z informacjami portalu atak nie dotyczył jedynie klientów Ticketmaster. Z rozwiązań chmurowych Snowflake korzysta również Santander. W wyniku ataku hakerzy mieli pozyskać również dane części klientów banku z Chile, Hiszpanii i Urugwaju, a także niektórych byłych pracowników instytucji.
O ile sytuacja ma nie dotyczyć klientów Santander Bank Polska, to korzystający z serwisu Ticketmaster mogą czuć się zaniepokojeni. Niebezpiecznik.pl radzi, by sprawdzić rodzaj udostępnionych danych w profilu klienta Ticketmaster. Sugeruje także, by usunąć z serwisu dane kart płatniczych. Nie jest konieczne jednak zastrzeganie samych kart, ponieważ ujawnione dane nie są wystarczające do autoryzacji płatności za ich pośrednictwem.
Należy również zachować wzmożoną czujność na próby oszustwa, które mogą być podejmowane na numer telefonu i mail będący w bazie Ticketmaster.
670 zł
Klienci, którzy nie korzystali z promocji Konta Otwartego na Ciebie przez ostanie 12 miesięcy.
12 miesięcy
50 zł + 620 zł
Łatwy