Nowa strategia banku oparta jest na trzech fundamentach. Pierwszym z nich jest wzrost skali. To zagadnienie, które jest rozumiane jako utrzymanie pozycji lidera consumer finance, a także zwiększenie o 30% bazy aktywnych klientów i wolumenów. Alior Bank zamierza również postawić w najbliższych latach na wysoką odporność. Ma ją zapewnić 15% wzrost przychodów oraz wzrost wyniku z prowizji i opłat jako efekt stabilizujący.
Trzecim fundamentem strategii na lata 2025-2027 ma być doskonałość operacyjna. Jej efektem ma być utrzymanie wskaźnika C/I na poziomie 35 proc. pomimo inflacji kosztowej.
„Doskonale znamy nasze mocne strony: pozycję lidera w consumer finance, wyrazistą markę, nowoczesne technologie, zwinny model dystrybucji, zarządzanie ryzykiem oraz przynależność do stabilnej grupy PZU. To solidna baza, na której możemy planować przyszłość” – mówi Piotr Żabski, prezes zarządu Alior Banku.
Nowa strategia banku zakłada również osiągnięcie przychodu w wysokości około 7 mld zł. Zysk netto banku ma kształtować się na poziomie 2,7 mld zł. Zgodnie z dokumentem dywidenda wypłacana akcjonariuszom powinna wynosić powyżej 50% zysku netto.
Bank nie zapomina również o zrównoważonym rozwoju. Celem ESG jest osiągnięcie ponad 10-proc. udziału produktów zrównoważonej transformacji w nowej sprzedaży produktów dla klientów biznesowych.
Wszystkie zakładane cele Alior Bank chce osiągnąć do końca 2027 roku.
240 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego Alior Banku, walutowego, Karty Kibica od przynajmniej 3 lat.
3 lata
240 zł zwrotu za płatności mobilne w formie zwrotu po 20 zł przez 12 miesięcy.
240 zł
Łatwy