Kim jest konsument i jak robić przemyślane zakupy? Co to jest reklamacja? Czym jest znak CE i jak rozpoznać bezpieczne zabawki? Odpowiedzi na te pytania przekazane fachowym językiem mogą nie wzbudzić zainteresowania u dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Z tego powodu UOKiK przygotował wyjątkowe materiały, które angażują dziecięcą wyobraźnię i emocje. To ABC Małego Konsumenta.
„Konsumentem jest każdy z nas – najmłodsze dzieci również. Towarzyszą nam na zakupach, a nawet samodzielnie kupują drobne rzeczy. Dlatego na pytanie, czy warto edukować naszych małych konsumentów, odpowiadam – oczywiście! Już teraz kształtujmy ich świadomość i postawy, aby decydowali rozsądnie i bezpiecznie. Przygotowaliśmy wiele bezpłatnych materiałów, dopasowanych do różnych potrzeb, preferencji i możliwości edukacyjnych. Serdecznie zapraszam do wspólnej nauki i zabawy” – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Projekt jest połączeniem nowych technologii z tradycyjnymi formami nauki i zabawy. W jego ramach na stronie internetowej inicjatywy udostępniono bezpłatne gry online. Dzieci mogą wcielić się w nich między innymi w tropicieli znaku CE, który muszą mieć na przykład wszystkie zabawki.
UOKiK pomyślał również o tradycyjnych grach karcianych. Są nimi „Ale pary!” i „Małe memo”, dostępne do pobrania i wydruku. Na wielbicieli rymowanek i chętnych na pogłębianie wiedzy czeka słowniczek wyjaśniający, co to jest reklamacja, karta płatnicza lub kim jest producent.
Dzięki środkom finansowym UOKiK w całej Polsce odbywają się bezpłatne zajęcia realizowane przez Fundację ProPublika. Na spotkania w województwach zachodniopomorskim i lubuskim są dostępne jeszcze wolne miejsca. Zapisy odbywają się online.
Wszystkie materiały w ramach ABC Małego Konsumenta są bezpłatne.
Źródło grafiki: UOKiK
870 zł + 6%
Klienci, którzy nie posiadali konta osobistego w mBanku od przynajmniej 01.01.2022.
Od 01.01.2022
870 zł
Łatwy