Obecnie w PKO Banku Polskim funkcjonuje 17 botów konwersacyjnych. Sztuczna inteligencja za ich pomocą wspiera nie tylko obsługę klientów. Odciąża także pracowników w wykonywaniu rutynowych zadań. Mowa między innymi o pracy infolinii, przypomnieniach o spłatach zaległości, prowadzeniu ankiet, badaniach skłonności do zakupu produktu oraz ochronie finansów klientów.
„Nasze voiceboty to zaawansowane technologie, które pozwalają klientom na skuteczną rozmowę w języku potocznym, czyli dokładnie tak, jak rozmawiają ze znajomymi i rodziną. Wspierają naszych klientów w prostszych sprawach, dzięki temu pracownicy mają więcej możliwości, by zaangażować się w pomoc i doradztwo w bardziej skomplikowanych kwestiach. 70 milionów rozmów to liczba, która robi wrażenie i jednocześnie pokazuje, że voiceboty i sztuczna inteligencja są już w codzienne używane przez klientów PKO Banku Polskiego. Nieustannie rozwijamy nasze boty i uczymy je nowych rzeczy, tak by w przyszłości nasi klienci wygodnie i w prosty sposób mogli zdalnie załatwić jeszcze więcej bankowych spraw” – podkreśla Paweł Klimiuk, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.
Jednym z najbardziej zaawansowanych voicebotów w PKO BP jest Asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO. Rozwiązanie korzysta z głosowych poleceń klientów. Na ich podstawie może m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.
Za pomocą tego narzędzia można również dokonać analizy i zarządzania finansami osobistymi. Z asystenta głosowego w IKO skorzystało już 5,6 mln klientów banku. Za jego pośrednictwem dokonano 18 mln zapytań o analizy swoich wydatków i oszczędności.
Źródło grafiki: PKO BP
500 zł
Do promocji przystąpisz, jeśli nie masz konta oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku PKO BP od 01.01.2023 do 30.06.2025.
od 01.01.2023
– 1 raz zaloguj się do aplikacji IKO lub serwisu iPKO
– zapłać min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM
Możesz otrzymać zwrot 5% wartości transakcji opłaconych kartą lub BLIKIEM w danym miesiącu kalendarzowym (do 50 zł miesięcznie).
10x50 zł
Łatwy