Minds&Roses już od września 2022 roku jest zaangażowana w badania związane z marką SGB. Najnowsze działanie agencji związane jest jednak z preferencjami klientów banków tworzących zrzeszenie. Klienci Banków Spółdzielczych SGB i ich skłonności do oszczędzania zostały porównane z ogółem rynku bankowego.
Cechą charakterystyczną dla klientów banków zrzeszenia jest fakt, że choć w przeważającej części oszczędzają, to brakuje im w tym regularności. Zaledwie 10% z nich może pozwolić sobie na zaspokojenie wszystkich bieżących wydatków i jednoczesne regularne oszczędzanie. 36% badanych nie ogranicza swoich podstawowych wydatków, jednak oszczędza jedynie od czasu do czasu. Grupa osób, która zaspokaja wszystkie bieżące potrzeby, ale nie oszczędza to również 36%.
Zróżnicowana jest także kwota oszczędności, którą udało się zgromadzić klientom banków zrzeszenia SGB. Największa grupa to ta, której oszczędności mieszczą się w przedziale od 100 do 500 zł (40%). 25% z oszczędzających deklaruje, że ich oszczędności to więcej niż 1000 zł. Oszczędności w kwocie poniżej 100 zł zgromadziło 6% grupy oszczędzających klientów.
Klienci Banków Spółdzielczych SGB rzadziej niż ogół rynku korzystają z konta oszczędnościowego, Obligacji Skarbu Państwa, kryptowalut i funduszy inwestycyjnych. Częściej niż inni sięgają jednak po ofertę lokat inwestycyjnych.
Badanie przeprowadzono na grupie docelowej 18-60 lat w grudniu 2024 roku. Respondentami byli mieszkańcy powiatów, w których znajdują się placówki SGB.
Źródło grafiki: Spółdzielcza Grupa Bankowa
700 zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.03.2023.
od 31.03.2023
6,8% +300 zł
Łatwy