Travelist jest serwisem internetowym, który umożliwia rezerwację noclegów, atrakcji turystycznych, środków transportu oraz innych produktów i usług związanych z turystyką. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od początku obowiązywania dyrektywy Omnibus sprawdza jej stosowanie. Najnowsze działanie Prezes UOKiK skierował właśnie wobec portalu Travelist.
„Prawidłowo realizowany obowiązek informacyjny to większa ochrona konsumentów korzystających z e-commerce. Użytkownicy platform handlowych powinni móc znaleźć istotne z punktu widzenia zawieranej umowy informacje bez konieczności przeszukiwania wielu zakładek i domyślania się, o co chodzi w kierowanym do nich komunikacie” – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Podczas prowadzonych działań stwierdzono, że na portalu Travelist.pl brakowało informacji wymaganych przez dyrektywę Omnibus. W serwisie nie określono bezpośrednio i w widocznym miejscu, że prezentowane są w nim oferty przedsiębiorców. Administratorzy nie zamieścili również informacji dotyczącej podziału obowiązków związanych z realizacją umowy między platformą a wystawiającym ofertę. Prezes UOKiK zobowiązał spółkę do zmiany miejsca publikacji komunikatów i ich treści tak, by można było na nie trafić intuicyjnie z poziomu strony głównej.
Ponadto w przypadku zgłoszeń reklamacyjnych konsumentów związanych z niedopełnieniem wyżej wymienionych obowiązków, spółka ma przyznać im rabat w wysokości 50 zł do wykorzystania w serwisie.
900 zł
W promocji może wziąć udział osoba nieposiadająca co najmniej od 01.04.2023 w Citibanku żadnej głównej karty kredytowej.
od 01.04.2023
900 zł do Allegro
Bardzo łatwy