zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Zastrzeżenie PESEL. PKO BP wyjaśnia

Zastrzeżenie PESEL. PKO BP wyjaśnia

27 listopada 2024 Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Od 1 czerwca 2024 roku Bank PKO BP sprawdza zastrzeżenie PESEL w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. Na swojej stronie internetowej bank wyjaśnił, jakich produktów i usług dotyczy ten proces.

Zastrzeżenie PESEL

Zastrzeżenie PESEL jest możliwe do samodzielnego wykonania w aplikacji mObywatel 2.0 lub w serwisie mObywatel. Można to zrobić również w urzędzie gminy. Bank PKO BP przypomina jednak, że jeśli jeden ze współwłaścicieli ma zastrzeżony PESEL, to nie będzie możliwe otworzenie wspólnego rachunku.

Kiedy PKO BP sprawdza zastrzeżenie?

Bank wyjaśnia, że zastrzeżenie numeru PESEL jest przez niego sprawdzane w określonych przypadkach. Robi to każdorazowo przed otwarciem konta i udzieleniem kredytu. Sprawdzenie zastrzeżenia PESEL ma miejsce także przed udostępnieniem klientowi bankowości elektronicznej.

Oprócz tego zastrzeżenie jest również sprawdzane w wypadku wypłaty gotówki w oddziale banku. Dotyczy to jednak określonej kwoty — musi być ona większa niż trzykrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Tego typu sprawdzenie w przypadku rachunków wspólnych dotyczy wyłącznie tego współposiadacza, który dokonuje wypłaty.

Instytucja zaznacza, że zastrzeżenie numeru PESEL nie jest sprawdzane przy logowaniu do bankowości internetowej. Więcej informacji dotyczących zastrzeżenia numeru PESEL można znaleźć na stronie internetowej PKO BP oraz w serwisie mObywatel.


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto za Zero
Konto za Zero
Premia

500 zł

Karencja

Do promocji przystąpisz, jeśli nie masz konta oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku PKO BP od 01.01.2023 do 30.06.2025.

od 01.01.2023

Warunki
  • Do 30 września 2025 otwórz konto wraz z kartą online lub w placówce PKO BP;
  • podczas otwierania konta kod promocji: BONUS3;
  • w każdym z kolejnych 10 miesięcy kalendarzowych:

– 1 raz zaloguj się do aplikacji IKO lub serwisu iPKO
– zapłać min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM

Możesz otrzymać zwrot 5% wartości transakcji opłaconych kartą lub BLIKIEM w danym miesiącu kalendarzowym (do 50 zł miesięcznie).

10x50 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część