Z badania przeprowadzonego przez PayPo wynika, że Walentynki wpisały się na stałe do kalendarza świąt Polaków. Aż 63% z nich zamierza świętować tegoroczne wraz z ukochaną osobą. 27% badanych nie zamierza jednak obchodzić tego święta, a 11% wciąż nie podjęło jeszcze decyzji.
Najczęstszym pomysłem na uczczenie tego dnia jest przygotowanie prezentu. Taki krok deklaruje 61% osób, które będą obchodzić Walentynki. 38% z tej grupy zamierza wybrać się ze swoją drugą połową na romantyczną kolację. Dla 19% z obchodzących Walentynki ich formą będzie wspólne wyjście do kina, teatru lub na koncert. 10% badanych zamierza świętować podczas kilkudniowego wyjazdu.
W walentynkowych wydatkach Polaków widać przede wszystkim rozsądek. 33% badanych deklaruje przeznaczenie na to święto kwoty w przedziale od 101 do 200 zł. Tylko nieco mniej, bo 27% respondentów zamierza wydać od 51 do 100 zł. Wydatek rzędu 201-500 zł przewiduje w tym dniu 16% respondentów. 501 zł i więcej zamierza wydać z tej okazji zaledwie 6% badanych.
Wśród prezentów na święto zakochanych dominują: kwiaty (32%), czekoladki (30%) i kosmetyki (29%). 10% badanych zadeklarowało przygotowanie prezentu własnoręcznie.
PayPo to lider usług BNPL (z ang. buy now, pay later) w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Działa na rynku od 2016 roku. Badanie PayPo zostało zrealizowane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 31.01-03.02.2025 r. na ogólnopolskiej grupie 500 osób w wieku 18-64 lat.
900 zł
W promocji może wziąć udział osoba nieposiadająca co najmniej od 01.04.2023 w Citibanku żadnej głównej karty kredytowej.
od 01.04.2023
900 zł do Allegro
Bardzo łatwy