Trzeci kwartał to okres, w którym użytkownicy BLIK-a zrealizowali dokładnie 625,5 mln transakcji. To wartość o 38% większa niż w analogicznym okresie 2023 roku. Ich łączna wartość wyniosła 89,4 mld zł, co oznacza wzrost o 42% w stosunku rocznym. W analizowanym okresie klienci korzystali z BLIK-a średnio 7 mln razy dziennie. Rekordowy dzień kwartału cechowała liczba 9,8 mln transakcji w systemie. Średnia kwota rozliczeń za pomocą BLIK-a wyniosła w badanym okresie 151 zł. Wyniki minionego kwartału są także obiecujące w kontekście całego ubiegłego roku.
„Od początku tego roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 1,7 mld transakcji, co niemal dorównuje wynikowi uzyskanemu w całym ubiegłym roku. Te liczby dobrze ilustrują skalę, jaką osiągnął nasz system i jak rośnie zaufanie do oferowanych przez nas usług. W nadchodzących kwartałach chcemy wdrażać nowe funkcje, które przyniosą użytkownikom jeszcze więcej korzyści. Intensyfikujemy również współpracę z partnerami, aby maksymalnie wykorzystać potencjał polskiego rynku […]” – mówi Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK-a.
W trzecim kwartale zwiększyła się dominacja BLIK-a w sektorze e-commerce. W ten sposób zapłacono w nim ponad 289 mln razy. To o 27% więcej niż przed rokiem. Rośnie również liczba transakcji w terminalach POS. Między lipcem a wrześniem 2024 roku co czwarta operacja BLIK-iem była realizowana właśnie w ten sposób. 48% z tego typu transakcji to transakcje zbliżeniowe.
Wciąż około 25% stanowią przelewy BLIK na numer telefonu. Odnotowano również stabilny wzrost w zakresie wpłat i wypłat gotówki w bankomatach. W badanym okresie skorzystano z tej metody 18,3 mln razy, co stanowi wartość o 12% większą niż przed rokiem.
Na koniec września bieżącego roku odnotowano 17,4 mln aktywnych użytkowników systemu BLIK.
740 zł +8%
Osoby nieposiadające konta osobistego Alior Banku, walutowego, Karty Kibica od przynajmniej 3 lat.
3 lata
740 zł
Łatwy