zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Smartfon jak portfel? Staje się niezbędny podczas zakupów stacjonarnych

Smartfon jak portfel? Staje się niezbędny podczas zakupów stacjonarnych

10 stycznia 2025 (Aktualizacja 10.01.2025) Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Dla 90% Polaków smartfon jest niezbędnym urządzeniem także podczas stacjonarnych zakupów. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar.

Smartfon pomaga oszczędzać

Badanie dotyczące zachowań Polaków podczas stacjonarnych zakupów zleciła organizacja GS1. Wynika z niego, że w ich czasie już 90% z nich korzysta ze smartfona. Ich celem nie jest jednak zapłata za produkty z użyciem elektronicznych portfeli. Smartfon jest używany najczęściej jeszcze przed zapłatą za zakupy.

71% deklarujących korzystanie z tego urządzenia robi to w celu szybszego sprawdzenia aktualnych promocji. Nieco mniej, bo 61% badanych konsultuje za jego pośrednictwem swoje zakupy z rodziną. 59% respondentów z tej grupy korzysta z aparatu fotograficznego urządzenia, by zrobić zdjęcia określonym produktom. Nieco mniej niż połowa użytkowników kontroluje za pomocą smartfona swoją listę zakupów (48%).

Kody QR coraz popularniejsze

Już 64% biorących udział w badaniu zadeklarowało, że spotkało się z obecnością kodów QR na opakowaniach produktów i wie, do czego one służą. 33% respondentów przyznało, że zdarzyło im się zeskanować go przed zakupem produktu. 20% z nich zrobiło to już po powrocie z zakupów.

Jako główne motywacje do skorzystania z kodu QR ankietowani wskazywali: szybki dostęp do informacji (55%), możliwość znalezienia potrzebnych danych w jednym miejscu (49%), poznanie szczegółowych informacji o produkcie (47%) i brak potrzeby kontaktu z pracownikiem sklepu (43%).

Badanie na zlecenie GS1 przeprowadziła firma Kantar. Odbyło się w listopadzie 2024 roku na grupie 1000 Polaków w wieku od 18 do 70 lat. O jego wynikach poinformowała Polska Agencja Prasowa (PAP).


Czytaj więcej

Komentarze (0)

Konto Millennium 360º
Konto Millennium 360º
Premia

650 zł + 6,25%

Karencja

Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.

Od 01.01.2021

Warunki
  • 250 zł za otwarcie konta, logowanie do aplikacji mobilnej, zapewnienie w ciągu 10 dni od otwarcia konta min. 1000 zł wpływu i jedną płatność kartą/BLIK;
  • 250 zł za zalogowanie się do aplikacji oraz wydanie kartą/BLIK min 500 zł, min. jedno logowanie do aplikacji mobilnej i zapewnienie min. 1000 zł wpływów w każdym z 5 miesięcy ;
  • 150 zł za zapewnienie min. 1000 zł wpływów pochodzących z wynagrodzenia, renty, emerytur przynajmniej w 2 z 3 miesięcy.

(czytaj więcej)

250 zł/250 zł/150 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część