Z badania wynika, że postawy ekologiczne Polaków są coraz powszechniejsze. Blisko 60% badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło swoje nawyki ze względu właśnie na naturalne środowisko. Co drugi z badanych zwraca uwagę na proekologiczne działania firm i instytucji. Co więcej, jest w stanie zapłacić więcej za produkty, które są przyjazne dla środowiska.
Mimo deklaracji wielu działań proekologicznych mała jest wiara Polaków w ich finalny wpływ na środowisko naturalne. Wyjątkiem jest segregowanie odpadów. Jego wykonywanie deklaruje 76% badanych. Ponad połowa ankietowanych uważa, że ma ono pozytywny wpływ na ochronę środowiska.
W badaniu zadano również pytanie na temat tego, co może powstrzymywać Polaków przed bardziej ekologicznymi zakupami. 70% badanych za kluczową barierę uznało zbyt wysoką cenę. W przypadku podróżowania 60% ankietowanych wskazało, że wygoda i własny interes wpływa na wybór mniej ekologicznych środków transportu. Jednak blisko połowa badanych uznała, że ceny biletów komunikacji publicznej są zbyt wysokie (47%).
Badanie zrealizowała w sierpniu 2024 roku agencja badawcza SW Research na zlecenie Banku Millennium na reprezentatywnej próbie 1000 osób metodą CAWI.
650 zł + 6,25%
Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.
Od 01.01.2021
250 zł/250 zł/150 zł
Łatwy