
Z analizy lidera usług BNPL dla sklepów internetowych w Polsce wynika, że Black Friday to już stały element przyzwyczajeń zakupowych Polaków. W ankiecie PayPo zaledwie 30 proc. respondentów zadeklarowało, że nie korzysta z promocji przygotowanych specjalnie na tę okazję. Polacy coraz częściej świadomie przygotowują na ten czas dostosowane do ich potrzeb strategie zakupowe.
Dla wielu budżet na promocyjne zakupy mieści się w przedziale od 251 do 500 zł. Tak zadeklarowała grupa 25 proc. ankietowanych. Jednocześnie łącznie aż 27 proc. badanych zamierza przeznaczyć na okazje zakupowe ponad 750 zł. Ponad połowa ankietowanych sprawdza promocje na bieżąco (52 proc.), a 26 proc. badanych ściśle przestrzega ustalonego wcześniej budżetu. Oszczędność to główna motywacja Polaków do korzystania z Black Friday.
Dominującą kategorią zakupów z tej okazji są ubrania (75 proc.). Kolejne miejsca zajmują elektronika (53 proc.), kosmetyki (48 proc.) i akcesoria domowe (47 proc.). Najmniej popularne są produkty sezonowe, jak stroje kąpielowe czy walizki (13 proc.).
Większość zakupów z okazji Black Friday jest dokonywana za pośrednictwem Internetu. Tak wskazało 69 proc. respondentów.
Badanie DIY zostało przeprowadzone na platformie Omnisurv by IQS w dniach 30.10-02.11.2025 roku. Respondentami była ogólnopolska próba o wielkości 500 osób w wieku od 18 do 64 lat.
900 zł + 5%
Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.
Od 01.01.2021
700 zł +200 zł
Łatwy