zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Metody płatności. Polacy cenią swobodę wyboru. Badanie Mastercard

Metody płatności. Polacy cenią swobodę wyboru. Badanie Mastercard

4 marca 2025 (Aktualizacja 04.03.2025) Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Polacy chcą korzystać z wygody i swobody wyboru, którą dają różnorodne metody płatności. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercard.

Metody płatności w sklepach stacjonarnych

Otwarte podejście do nowoczesnych płatności i różnorodności w tym zakresie widać już po wyborach, których Polacy dokonują podczas płatności w sklepach stacjonarnych. Aż 45% ankietowanych zadeklarowało, że jednym z ich ulubionych sposobów zapłaty jest korzystanie z portfeli mobilnych. 22% preferuje płatność zegarkiem lub opaską. Metody płatności, które zyskują na znaczeniu to płatności biometryczne. Skorzystało z nich już 13% badanych, a kolejne 22% deklaruje chęć ich wypróbowania.

Tokenizacja wiodącym trendem

W e-commerce rośnie znaczenie tokenizacji. To metoda płatności np. za pomocą karty, w której dane wrażliwe szyfrowane są specjalnym tokenem. Dzięki niemu płatność jest nie tylko szybka i wygodna, ale także bezpieczna. 60% Polaków uznaje tego typu płatności za najszybsze. Tokenizacja jest wykorzystywana na przykład w zbliżeniowych płatnościach mobilnych lub w usłudze Click to Pay.

„Badanie pokazuje kierunek zmian, którym podążają klienci, Zarówno podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie liczy się przede wszystkim możliwość wyboru metody płatności, aby każdy mógł zapłacić tak, jak chce. Istotną rolę odgrywa również innowacyjność, szybkość oraz bezpieczeństwo płatności. To właśnie w tych obszarach największego wsparcia potrzebują przedsiębiorcy, zwłaszcza ci najmniejsi, aby mogli odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów, zwiększać obroty i rozwijać biznes” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Raport „Paid in Poland: A story of choice” opracowano przez Mastercard w styczniu 2025 roku. Oparto go o badanie 1000 polskich konsumentów, przeprowadzone przez Minds&Roses na zlecenie Mastercard.


Czytaj więcej

Komentarze (0)

CitiKonto Citibank
CitiKonto Citibank
Premia

700 zł

Karencja

Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.03.2023.

od 31.03.2023

Warunki
  • 20 zł za założenie CitiKonta z wyrażonymi zgodami marketingowymi;
  • 280 zł za min. 2 000 zł wpływów w każdym z 2 kolejnych miesięcy po zawarciu umowy;
  • 6,8% do 100 000 zł za min. 3 płatności Apple Pay lub Goole Pay na łączną sumę min. 300 zł w każdym z 4 miesięcy oprocentowania.

(czytaj więcej)

6,8% +300 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część