To kolejne działanie przestępców, w którym podszywają się oni pod pracownika banku. W rozmowie telefonicznej informują oni o rzekomym zagrożeniu bezpieczeństwa pieniędzy klienta. By je przywrócić, nakłaniają do wykonania przelewu na inne konto, które tak naprawdę należy do nich. Mogą także do oszustwa wykorzystać fałszywą aplikację, o czym informuje mBank.
Podający się za pracownika banku oszust może nakłaniać do instalacji stworzonej przez siebie aplikacji. Ta imitując oprogramowanie banku, prosi o podanie danych karty płatniczej. Tak naprawdę na skutek tego w ich posiadanie wchodzą oszuści. To otwarta droga do kradzieży pieniędzy z rachunku.
mBank apeluje, by nigdy nie pobierać żadnej aplikacji, na którą namawia osoba, która do nas dzwoni. Pracownik banku nigdy nie wysyła tego typu linków. Dodatkowo podczas rozmowy z prawdziwym konsultantem w jej trakcie wysyła on powiadomienie w aplikacji mobilnej, które potwierdza jego tożsamość.
Pracownik banku również nie poprosi nigdy o dane logowania do bankowości internetowej. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji należy natychmiast się rozłączyć i zgłosić ten fakt na bankowej infolinii.
Bank przypomina również o możliwości samodzielnego zastrzeżenia lub zablokowania karty płatniczej w bankowej aplikacji mobilnej.
870 zł + 6%
Klienci, którzy nie posiadali konta osobistego w mBanku od przynajmniej 01.01.2022.
Od 01.01.2022
870 zł
Łatwy