Porozumienie w sprawie standardu zrozumiałości języka w usługach bankowości detalicznej zostało wypracowane w ramach Związku Banków Polskich. Jego częścią jest standard prostego języka, opracowany we współpracy z ekspertami z ośrodków naukowych. To kolejny przykład, którym PKO BP udowadnia, jak ważne są dla niego dostępność i prosty język w relacjach z klientami.
„Jako największy bank w Polsce, który obsługuje ponad 12 milionów klientów, mamy szczególną odpowiedzialność za to, jak mówimy. Prosty język dla nas to nie tylko zgodność z regulacjami – to fundament dostępności, zaufania i jakości doświadczeń klienta. Dlatego podchodzimy systemowo do upraszczania komunikacji i dokumentów. Polski Akt o Dostępności tylko przyspieszył i ustrukturyzował nasze działania. Cieszę się, że jako sektor mówimy jednym głosem. Wspólny standard to ważny sygnał, że jako branża traktujemy prosty język priorytetowo – nie jako upraszczanie treści, ale miarę szacunku dla odbiorcy” – mówi Tomasz Pol, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Wspomniany Polski Akt o Dostępności to dokument, który obowiązuje od 28 czerwca 2025 roku. Zgodnie z nim wszelkie formy komunikacji banków z klientami muszą być dla nich zrozumiałe.
Jeszcze przed wejściem w życie tego dokumentu PKO BP wielokrotnie udowadniało, że kieruje się tymi zasadami. Instytucja jest pierwszym bankiem, który zdobył komplet Językowych znaków jakości, przyznawanych przez Fundację Języka Polskiego. Bank jest także twórcą aplikacji PKO Prosto, która wspiera pracowników w redakcji tekstów.
Źródło grafiki: PKO BP
600 zł
Do promocji przystąpisz, jeśli nie masz konta oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku PKO BP od 01.04.2024.
od 01.04.2024
600 zł
Łatwy