Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzony jest w dniu 22 kwietnia. To okazja do szerszego zainteresowania społeczeństwa troską o planetę. W tym roku w ramach akcji #WPŁYWOWI, mieszkańcy Polski mogą zaangażować się w stworzenie oddolnego systemu zbierania informacji o czystości wód.
„Wspólna troska o środowisko jest jedną z najlepszych decyzji, jaką możemy podjąć jako jednostki i społeczeństwo – była to zresztą jedna z inspiracji naszej nowej platformy komunikacyjnej Bank Dobrych Decyzji. Postrzegając rolę banków jako instytucji zaufania publicznego — inicjujących i napędzających ważne zmiany, nie tylko w obszarze finansów, postanowiliśmy rozwinąć nasze dotychczasowe działania, zlokalizowane na ograniczonych obszarach, jak np. Re:Generacja nad Zatoką Pucką, na rzecz szerokiej współpracy w projekcie, który obejmie cały kraj” — mówi Anna Maraszek, Menedżerka ds. Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas, współkoordynatorka projektu.
Katastrofa na Odrze w 2022 roku wyraźnie pokazała, że szczególnie środowisko wędkarzy aktywnie angażuje się w ochronę przyrody. To ich sygnały były pierwszymi informującymi o niepokojącym zjawisku śnięcia ryb i nagłego pogorszenia się jakości wód. To właśnie w ich ręce mają trafić innowacyjne spławiki Aguard®, które sprawdzą poziom elektroprzewodności wody. To jeden z podstawowych parametrów badania jej jakości.
„Jako Polski Związek Wędkarski rozdystrybuujemy spławiki do wszystkich okręgów wędkarskich. Dzięki temu regularne pomiary z wykorzystaniem tych spławików dostarczą rzetelny obraz stanu wód w całym kraju, a nie tylko w wybranych regionach. Cieszy nas, że doceniono rolę, jaką wędkarze mogą odegrać dla środowiska i mamy przy tym nadzieję, że ta współpraca poprawi bezpieczeństwo wód w całym kraju” – mówi Piotr Goliat z Polskiego Związku Wędkarskiego.
Spławik łączy się bezpośrednio z darmową aplikacją mobilną (dostępną w App Store i Google Play). Dzięki temu dane umieszcza się w jednym miejscu i można śledzić ich zmiany. Stopniowo zbierane posłużą do stworzenia mapy zanieczyszczeń polskich wód. Docelowo również ona ma być dostępna dla użytkowników aplikacji.
W przypadku przekroczenia wartości progowych zasolenia, wyniki zostaną poddane szczegółowej analizie hydrologicznej. Pomysł akcji #WPŁYWOWI powstał we współpracy Banku BNP Paribas z agencjami Havas Creative Network i Publicis Worldwide Poland, przy wsparciu merytorycznym Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie i Polskiego Związku Wędkarskiego oraz we współpracy z e-Gminy Nowoczesna Teleinformatyka, Expert oraz Onet.
680 zł
Klienci, którzy nie korzystali z promocji Konta Otwartego na Ciebie przez ostanie 12 miesięcy.
12 miesięcy
680 zł
Bardzo łatwy