
Preferencje Polaków dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej zbadał Związek Banków Polskich. W cyklicznym raporcie zatytułowanym „NetB@nk” instytucja przedstawiła najnowsze liczby związane z tym zagadnieniem. Wynika z nich jasno, że coraz większą popularnością cieszą się bankowe aplikacje mobilne.
W drugim kwartale 2025 roku liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wzrosła o 16 proc. w skali roku i 3 proc. w ujęciu kwartalnym. Na koniec czerwca użytkowało je ok. 19,5 mln klientów. Choć aktywność użytkowników serwisów www spadła kwartalnie o 3 proc., to i tak ich liczba jest większa niż w przypadku aplikacji mobilnych. W badanym okresie wynosiła ok. 23 mln.
„To kolejny kwartał, kiedy obserwujemy wzrost liczby aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych. Jest to potwierdzenie, że dla większości klientów smartfon staje się podstawowym narzędziem kontaktu z bankiem. Polacy oczekują dostępu do usług finansowych tu i teraz – szybko, wygodnie i w dowolnym miejscu. Jednocześnie spadła liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej. Obecnie grupa ta liczy 23 mln osób, co oznacza spadek o 3 proc. z poziomu 23,7 mln osób w I kw. 2025 r.” – powiedział wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński, cytowany w komunikacie.
Z zaprezentowanych danych wynika więc wyraźnie, że choć mobilne aplikacje zyskują swoich użytkowników, to bankowość internetowa wciąż jest często wykorzystywana. Aplikacje mobilne coraz częściej służą jednak do codziennego bankowania ze względu na szybkość i wygodę korzystania. Serwisy www wciąż są jednak niezbędne choćby w przypadku wykonywania większych transakcji. I to raczej nie zmieni się w najbliższym czasie.
900 zł + 5%
Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.
Od 01.01.2021
700 zł +200 zł
Łatwy