
Nowa strategia „ING. W rytmie życia” swoimi działaniami obejmuje horyzont czasowy aż do 2035 roku. Bank zapowiada do tego czasu realizację ambitnych planów rozwojowych. Ich główne filary to rozwój oferty w obszarze produktów inwestycyjnych, oszczędnościowych, emerytalnych, Private Banking oraz kredytów. Kluczowe role w realizacji założeń mają odegrać nowoczesne technologie i AI.
„W naszej strategii przyjęliśmy horyzont 2035 roku. W tym czasie chcemy mieć ponad 7,5 miliona klientów oraz zamierzamy istotnie wzmocnić naszą pozycję w obszarze produktów inwestycyjnych, emerytalnych i oszczędnościowych. Planujemy intensywny wzrost portfela kredytów hipotecznych, konsumenckich, jak również kredytów korporacyjnych, dążąc zarazem do ekspansji udziałów rynkowych w sektorze leasingu i faktoringu” – powiedział Michał Bolesławski, prezes ING Banku Śląskiego.
Realizacja nowej strategii będzie skoncentrowana na pięciu głównych priorytetach. Każdy z nich ma zostać zrealizowany właśnie do 2035 roku. Pierwszym celem jest wzrost liczby klientów do poziomu przekraczającego 7,5 mln. W produktach inwestycyjno-emerytalnych w segmencie detalicznym Bank zakłada wzrost swojego udziału rynkowego do ponad 12% z 6%, które osiągnął w 2024 roku.
Instytucja planuje również znaczące zwiększenie akcji kredytowej. W kredytach hipotecznych wzrost ma wynosić 2,5 krotność od poziomu 61 mld zł. Udział w rynku kredytów konsumenckich do 2035 roku ma wynosić ponad 8%.
Oprócz tego bank planuje również rozwój nowoczesnych form usług dodatkowych, w tym modelu subskrypcyjnego. W dalszym ciągu ma zamiar udoskonalać także systemy bankowości elektronicznej.
600 zł + do 5%
Osoby nieposiadające konta od 01.07.2024.
od 01.07.2024
600 zł
Łatwy