O wprowadzeniu nowej usługi związanej z bezpieczeństwem w Banku Pekao informowaliśmy na ZgarnijPremię już w lipcu. Wtedy to klienci mogli wyrażać zgodę na jej aktywację. Ochrona behawioralna w Pekao zgodnie z zapowiedziami została finalnie uruchomiona we wrześniu.
„Skuteczność walki z cyberprzestępcami opiera się na innowacjach i partnerstwie. Dlatego sięgamy po technologie, które pozwalają skuteczniej reagować w czasie rzeczywistym na nietypowe zachowania. Jednocześnie rozwijamy współpracę z instytucjami zewnętrznymi, takimi jak Biuro Informacji Kredytowej. To połączenie daje nam możliwość podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w skali całego sektora finansowego” – mówi Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao.
Rozwiązanie analizuje indywidualne wzorce zachowania użytkowników w czasie korzystania z bankowości internetowej i mobilnej. Informacje o sposobie pisania na klawiaturze, poruszania kursorem lub palcem po ekranie, przewijania strony czy trzymania urządzenia są przetwarzane przez system. Jeśli w trakcie analizy wykryje on nietypowe różnice w zachowaniu, bank może wstrzymać realizację danej operacji.
Rozwiązanie można aktywować w aplikacji PeoPay, serwisie Pekao24, za pośrednictwem infolinii lub udając się do dowolnego oddziału banku. Usługa nie wymaga dodatkowych czynności po jej aktywacji. Narzędzie uruchomiono w ramach sektorowej Platformy Weryfikacji Behawioralnej BIK, oferowanej przez Biuro Informacji Kredytowej.
Źródło grafiki: Bank Pekao
400 zł + 6%
Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.09.2023 do 30.09.2025.
od 01.06.2023
100 zł +300 zł
Bardzo łatwy