Niedawno informowaliśmy o tym, że szereg instytucji, nie tylko finansowych będzie musiało zadbać o większą dostępność produktów i usług. Inkluzywność to jedno z założeń ustawy o dostępności produktów i usług, która właśnie weszła w życie. Bank BNP Paribas podkreślał, że tego typu działania są od lat również elementem jego strategii.
„Jednym z fundamentów strategii Banku BNP Paribas jest inkluzywność, którą rozumiemy bardzo szeroko. Dlatego aktywnie działamy na rzecz zapewnienia dostępu do usług bankowych wszystkim, w tym osobom z różnorodnymi potrzebami, które mogą wynikać z wieku, niepełnosprawności, neuratypowości, czy np. z potrzeby odwiedzenia placówki z małym dzieckiem. To wieloaspektowy, wieloletni proces zmian. Obejmuje zarówno likwidowanie barier architektonicznych w centrach Klienta, jak i identyfikowanie oraz ograniczanie innych trudności z jakimi mogą borykać się osoby zainteresowane naszą ofertą. Żeby zmaksymalizować efektywność tych działań, większość zmian konsultujemy z ekspertami, którzy poprzez swoją szczególną perspektywę zwiększają naszą wiedzę o konkretnych potrzebach. Kluczem jest projektowanie uniwersalne, łączące empatię z najlepszymi praktykami user experience” – mówi Piotr Wieczorek, starszy menedżer ds. User Experience w Banku BNP Paribas.
Instytucja podkreśla, że spośród 358 centrów Klienta Banku BNP Paribas, 143 to Obiekty bez barier. Oznacza to, że są przystosowane do potrzeb osób z trudnościami w poruszaniu się lub niepełnosprawnymi ruchowo. Wszystkie centra klienta są przyjazne seniorom, co potwierdza certyfikat OK Senior.
W każdym centrum Klienta, a także na bankowej infolinii dostępna jest bezpłatnie usługa tłumacza polskiego języka migowego. Dodatkowo wzory dokumentów są dostępne w formie nagrania audio, wydruku powiększonego oraz wydruku w alfabecie Braille’a. Również bankomaty zostały dostosowane do potrzeb osób niedowidzących. Bank podkreśla, że inkluzywność zwiększają również elementy prostego języka, które stale wprowadza w komunikacji z klientami.
Wszystkie zmiany związane ze zwiększaniem dostępności w Banku BNP Paribas zostały opisane na jego stronie internetowej.
720 zł
Klienci, którzy nie posiadali, ani nie współposiadali Konta Otwartego na Ciebie od 19.05.2023.
19.05.2023
+200 zł w Programie Bezcenne Chwile
100 zł + 620 zł
Łatwy