Vectra jednostronnie zmieniła swoim klientom warunki usług dostępu do internetu i telewizji. Wykorzystywała do tego klauzulę modyfikacyjną, którą zdaniem UOKiK wprowadziła do umów z klientami bezprawnie. W jej efekcie dokonywała kilkuzłotowych podwyżek abonamentu klientów. Innym zarzutem prezesa UOKiK jest obecność w umowach tzw. klauzuli inflacyjnej, która została wprowadzona jednostronnie do już zawartych umów. Takie klauzule prawomocnie uznane za abuzywne są bezskuteczne i nie wiążą konsumentów, a Vectra otrzymała już za nią karę w innym postępowaniu urzędu.
„Wielokrotnie kwestionowaliśmy nieprawidłowo wprowadzane zmiany w umowach na czas nieokreślony lub określony w sektorze telekomunikacyjnym czy w branży finansowej. Po naszych działaniach rynek dostosowuje się do przepisów. Vectra tymczasem kolejny raz niezgodnie z prawem podniosła opłaty. Nie zostawiamy tego bez reakcji. Takie działanie przedsiębiorcy zaburza również konkurencję na rynku, ponieważ jest szkodliwe dla uczestników przestrzegających zasad” – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Prezes UOKiK przypomina, że już 2019 roku wydał wobec Vectry decyzję zobowiązującą, która dotyczyła jednostronnego wprowadzania zmian do wykonywanych umów. Jeśli aktualne zarzuty się potwierdzą, spółce grozi kara finansowa do 10% obrotów oraz obowiązek zwrotu niesłusznie pobranych opłat.
700 zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.03.2023.
od 31.03.2023
6,8% +300 zł
Łatwy