Sytuację, w jakiej znalazły się galerie handlowe i centra przedstawiono w raporcie Proxi.cloud i UCE RESEARCH. Przeanalizowano w nim zachowania ponad 1,3 mln konsumentów z prawie 710 tego typu punktów. Z otrzymanych danych wynika, że podczas tegorocznych zimowych wyprzedaży ich liczba w stosunku do ubiegłego roku zmalała o 7%. Największe spadki nastąpiły w województwach podkarpackim i świętokrzyskim (o 12%).
„Wpływ na ogólną liczbę klientów mogła mieć m.in. inna struktura promocji i wyprzedaży niż rok wcześniej. Zróżnicowanie wyników w podziale na województwa też mogło być tym spowodowane. Niemniej potwierdzenie tej hipotezy wymagałoby przeprowadzenia dodatkowych badań” – mówi Mateusz Nowak z Proxi.cloud, jeden ze współautorów raportu.
Jak wiadomo, natura nie znosi próżni. Odpływający klienci w coraz większym stopniu są pozyskiwani przez odnotowujące rosnącą popularność platformy e-commerce. Część sklepów stacjonarnych usiłuje wykorzystać ten trend. Organizuje więc wyprzedaże online, oferując klientom znacznie szerszy asortyment niż w placówkach, gdzie dostępność produktów jest ograniczona przez powierzchnię sklepu. Często skłania go jednak w ten sposób do finalnego odwiedzenia stacjonarnych punktów.
„Coraz więcej marek wprowadza rozwiązanie umożliwiające zamówienie brakujących towarów bezpośrednio u pracownika sklepu. Klient może odebrać je na miejscu, przymierzyć i w razie potrzeby natychmiast zwrócić, co łączy wygodę zakupów online z możliwością osobistego sprawdzenia produktu. Same galerie handlowe również podejmują działania, by przyciągnąć klientów, organizując konkursy, eventy i oferując dodatkowe usługi. Można przypuszczać, że bez tych inicjatyw ruch w centrach handlowych byłby jeszcze niższy” – stwierdza Weronika Piekarska z Proxi.cloud, współautorka raportu.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę technologiczną Proxi.cloud przy merytorycznym udziale platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH.
400 zł
W promocji może wziąć udział osoba nieposiadająca co najmniej od 01.10.2023 w Citibanku żadnej głównej karty kredytowej.
od 01.10.2023
400 zł premii w podziale na:
200 zł + 200 zł
Bardzo łatwy