zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Polacy wobec AI. Badanie Banku Millennium

Polacy wobec AI. Badanie Banku Millennium

27 lutego 2025 Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Polacy nie przekonali się jeszcze do wszystkich zastosowań sztucznej inteligencji. Ich postawę wobec najnowszych technologii sprawdzono w badaniu „Mobilny Portret Polaka” na zlecenie Banku Millennium.

Polacy wobec sztucznej inteligencji

Kolejna część badania „Mobilny Portret Polaka” daje odpowiedzi na pytania dotyczące stosunku, jaki Polacy mają do AI i innowacji z nią związanych. Okazuje się, że aż 95% respondentów spotkało się z pojęciem „sztuczna inteligencja”. Aż 35% z nich przyznaje, że nie do końca rozumie jednak jego znaczenie.

Zaledwie 10% badanych regularnie korzysta z narzędzi takich jak ChatGPT. 80% respondentów deklaruje, że nigdy nie używało rozwiązań sztucznej inteligencji, które miałyby pomóc im w pracy.

Rozwiązania mniej i bardziej popularne

Respondenci otrzymali pytanie również o ewentualne skorzystanie z konkretnych rozwiązań dostarczonych dzięki AI. Na zakupy w sklepie autonomicznym zdecydowałoby się 39% badanych. 30% ankietowanych zainstalowały w swoim domu system smart home zasilany AI. Z kolei w przypadku przejażdżki bezzałogowym samochodem chętnych byłoby zaledwie 16% respondentów. 

Aż 36% biorących udział w badaniu nie zdecydowałoby się na żadną z tego typu opcji. Ma to z pewnością związek z najpowszechniej deklarowaną obawą związaną ze sztuczną inteligencją — utratą kontroli człowieka nad AI (58% badanych).

„Wyniki badania pokazują złożony stosunek Polaków do sztucznej inteligencji — widocznych jest wiele obaw, jak i potencjalnych korzyści płynących z jej użycia. Warto podkreślić, że przekonania te bardzo często są budowane bez faktycznych interakcji z AI. Dlatego tak ważna jest obecnie edukacja na jej temat. Tylko wtedy wątpliwości dotyczące utraty kontroli i prywatności będą mogły być zrównoważone przez zrozumienie korzyści z synergii między AI a ludzkimi zdolnościami. W ten sposób możemy budować przyszłość, w której AI stanie się użytecznym narzędziem wspierającym nasze codzienne życie” — podsumowuje Łukasz Bezulski, kierownik Zespołu Sztucznej Inteligencji w Departamencie Wiedzy o Kliencie w Banku Millennium.

Badanie „Mobilny Portret Polaka” zrealizował w dn. 25-29 października 2024 roku Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Zlecił je zespół Public Relations Banku Millennium. Badanie odbyło się na reprezentatywnej próbie 1068 osób metodą CAWI.

Źródło grafiki: Bank Millennium


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto Millennium 360º
Konto Millennium 360º
Premia

650 zł + 6,25%

Karencja

Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.

Od 01.01.2021

Warunki
  • 250 zł za otwarcie konta, logowanie do aplikacji mobilnej, zapewnienie w ciągu 10 dni od otwarcia konta min. 1000 zł wpływu (min. 500 zł poniżej 26 roku życia) i jedną płatność kartą/BLIK;
  • 250 zł za wydanie kartą/BLIK min 500 zł i zapewnienie min. 1000 zł wpływów w każdym z 3 miesięcy ;
  • 150 zł za zapewnienie min. 1000 zł wpływów pochodzących z wynagrodzenia, renty, emerytur przynajmniej w 2 z 3 miesięcy.

Dla osób poniżej 26 roku życia:

  • zarejestruj swój numer telefonu w aplikacji mobilnej Banku Millennium (celem przelewów BLIK na telefon);
  • oraz zrealizuj min. 15 transakcji wirtualnym portfelem (np. Apple Pay/Google Pay) w sklepach stacjonarnych w ciągu 90 dni od otwarcia konta

(czytaj więcej)

250 zł/250 zł/150 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część