W działalności Banku BPS przenikają się dwie kluczowe funkcje. Pierwsza z nich to funkcja komercyjna, związana z obsługą własnych klientów. Drugą jest funkcja zrzeszeniowa, która wymaga od instytucji ukierunkowania na obsługę banków spółdzielczych. Obie je łączy nowa strategia Banku BPS o nazwie „Wspólne cele naszą misją”. Zawiera ona kierunki działań instytucji na lata 2025-2027.
„Strategia „Wspólne cele naszą misją” powstała z myślą o bankach spółdzielczych i jest uzupełnieniem strategii Zrzeszenia BPS, przyjętej w czerwcu zeszłego roku. Po latach odbudowy stabilności finansowej Banku BPS, to jest moment, w którym mocniej inwestujemy w nowe rozwiązania dla banków spółdzielczych. Nawet projekty, które realizujemy w Banku Zrzeszającym to swego rodzaju poligon doświadczalny, zanim będziemy mogli zaoferować jakość, której oczekują banki spółdzielcze. Przykładowo, Bank BPS inwestuje w Zrzeszeniową Hurtownię Danych, która znacząco obniży koszty operacyjne banków spółdzielczych, a w przyszłości również pomoże analizować portfel klientów i budować strategie sprzedażowe. Inny przykład to SOC Zrzeszeniowy, który powstaje w Banku BPS, a który będzie obsługiwać całe Zrzeszenie” – mówi Artur Adamczyk, prezes zarządu Banku BPS.
Kluczowe projekty na ten okres związane będą z obszarami cyberbezpieczeństwa oraz transformacji cyfrowej i procesowej. Droga do skutecznego obniżania kosztów działania ma służyć zarówno Bankowi BPS, jak i całemu Zrzeszeniu. Nowa strategia podkreśla znaczenie rozwoju narzędzi informatycznych, automatyzacji procesów i produktów oraz cyfryzacji. Oprócz realizowanych już projektów zakłada także wsparcie banków spółdzielczych w rozwoju biznesowym i backofficowym. Ambicją banku jest, by z fakultatywnych usług cyberbezpieczeństwa korzystało powyżej 75 proc. banków zrzeszonych.
W strategii postawiono na rozwój akcji kredytowej, w tym kredytów konsorcjalnych. W 2027 roku portfel kredytów dla MŚP ma wzrosnąć o 30 procent. Dla kredytów gotówkowych dla klientów indywidualnych wzrost ma wynieść 40 procent. W przypadku kredytów hipotecznych strategia zakłada wzrost o 15 procent. Bank planuje także rozwój portfela produktów zielonych. Instytucja zamierza także zadbać o kapitał ludzki poprzez rozwój kompetencji pracowników i wsparcie ich kondycji psychofizycznej.
700 zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.03.2023.
od 31.03.2023
6,8% +300 zł
Łatwy