zgarnijpremie.pl » Wiadomości » ING Bank Śląski walczy z oszustami. Udostępnia klientom ważne narzędzie

ING Bank Śląski walczy z oszustami. Udostępnia klientom ważne narzędzie

8 lipca 2024 Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Oszuści, podszywając się pod bank, potrafią zadzwonić do jego klientów z numeru, który jest zgodny z bankową infolinią. By pomóc klientom bronić się przed tego typu działaniem, ING Bank Śląski wprowadza do bankowości elektronicznej nową funkcjonalność.

Weryfikacja telefonu z banku

Nowością w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Moje ING jest narzędzie, które pozwoli na weryfikacje połączenia telefonicznego z banku. To element walki z oszustami, którzy uwiarygadniają się poprzez wykorzystanie niedoskonałości systemu GSM. Ta umożliwia im podszywanie się pod numer bankowej infolinii.

Działanie narzędzia

W przypadku rozmowy zainicjowanej przez bank użytkownikowi mobilnej aplikacji zostaje wysłane powiadomienie PUSH. Po kliknięciu w nie następuje przekierowanie do aplikacji Moje ING. Po zalogowaniu klient zostaje przekierowany na ekran, w którym dostępne są dane osobowe dzwoniącego. Ważne, by nie pomylić powiadomienia PUSH z wiadomością SMS. Tą drugą formę są w stanie stosować również oszuści. W przypadku gdy w czasie rozmowy klient nie otrzymuje powiadomienia PUSH, powinien samodzielnie zalogować się do aplikacji. Wybierając na ekranie opcję „Sprawdź, czy dzwoni ING” może on zweryfikować autentyczność rozmowy. Jeśli nie uzyska jej potwierdzenia, powinien od razu się rozłączyć.

Funkcjonalność jest również dostępna w bankowości internetowej. Bank zaleca ustawienie skrótów na głównym ekranie aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Moje ING. To pomoże w szybszy sposób zweryfikować tożsamość rozmówcy.

Źródło grafiki: Aktualności ING Banku Śląskiego.


Czytaj więcej

Komentarze (0)

Konto Direct
Konto Direct
Premia

500 zł + do 6,5%

Karencja

Osoby nieposiadające konta od 01.12.2023.

od 01.12.2023

Warunki
  • Najpóźniej do 04.06.2025 załóż Konto z Lwem Direct, Konto z Lwem Komfort, Konto z Lwem Future wraz z kontem oszczędnościowym OKO i kartą do konta i wyraź zgody marketingowe;
  • w ciągu 3 miesięcy od założenia konta:
    – w każdym z 2 dowolnych miesięcy zapewnij łączny wpływ na min. 1 000 zł;
    – wykonaj min. 15 transakcji bezgotówkowych kartą wydaną do konta, portfelem mobilnym (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay) lub BLIKIEM w sklepach stacjonarnych;
    – pobierz aplikację Moje ING i zaloguj się do niej min. 3 razy;
    – wykonaj min. 1 przelew na telefon BLIK o wartości min. 5 zł.
    dodatkowo do 04.09.2025 odłóż na Otwartym Koncie Oszczędnościowym min. 500 zł.

(szczegóły)

500 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część