Po odpaleniu aplikacji naszym oczom w środkowej sekcji ukazują się skróty w postaci okręgów, które można edytować. Po zalogowaniu można dodać do niego inne skróty np. ze stanem salda innych posiadanych przez nas rachunków (również w innym baku), ale też do najważniejszych funkcji:
Przejście do edycji skrótów może nie jest zbyt intuicyjne, ale kiedy już wiemy, w jaki sposób to się odbywa to ich modyfikacja staje się bajecznie prosta. Wystarczy przytrzymać dany skrót w formie kółka, aby go edytować lub usunąć z głównej strony (przed zalogowaniem do aplikacji)
Na samym dole znajdują się przydatne informacje podzielone na 3 kategorie: bankomaty i placówki w postaci czytelnej mapy, Kontakt i pomoc (możliwe połączenie z konsultantem telefonicznie lub nawet za pomocą komunikatora Facebook oraz informacje techniczne o samej aplikacji i zasadach bezpieczeństwa.
Na samej górze znajduje się wyłącznie logo banku po lewej i przycisk do logowania po prawej. Skoro już o logowaniu do aplikacji mowa tej ona możliwa za pomocą tradycyjnego 4cyfrowego numeru PIN lub odcisku palca.
Zasadniczo główny ekran przed zalogowaniem do aplikacji nie jest zbyt skomplikowany. Zarówno kolory, jak i informacje nie przytłaczają, tym bardziej, że to od nas zależy, jakie i w jakiej ilości informacje o naszych finansach chcemy wyświetlić jeszcze przed zalogowaniem.
Skoro poruszyliśmy już temat logowania to warto się tutaj zatrzymać i docenić wszelkie działania ING Banku Śląskiego dla poprawienia bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Bezpieczeństwo nie z przypadku jest też jednym z głównych filarów marketingu ING, który cały czas chwali się nowościami w tym zakresie.
Aplikacja mobilna Moje ING oczywiście korzysta z dobrodziejstw rozwijania mechanizmów obronnych przed nieautoryzowanym dostępem osób trzecich do naszego telefonu, aplikacji bankowej oraz konta. Najnowszą opracowaną funkcją zabezpieczającą nasze środki jest „weryfikacja behawioralna”. ING Bank Śląski od zawsze słynął z tego, że jako jeden z pierwszych banków w Polsce wdrażał najnowsze rozwiązania technologiczne poprawiające jakość oraz bezpieczeństwo korzystania z bankowości.
Weryfikacja behawioralna polega na budowaniu przez sztuczną inteligencję naszego profilu zachowań podczas korzystania z Mojego ING na komputerze oraz telefonie z systemem Android lub iOS. Za każdym razem, gdy logujemy się do bankowości porównywany jest sposób korzystania przez nas z różnych funkcji w określony sposób. Kiedy ktoś obcy zaloguje się do naszego konta sztuczna inteligencja rozpozna różnicy w sposobie korzystania z aplikacji, czy bankowości internetowej i uruchomi dodatkowe zabezpieczenia.
Z poziomu aplikacji mobilnej możemy włączyć ten mechanizm przechodząc do Ustawień -> Bezpieczeństwo -> Dodatkowe zabezpieczenie bankowości – weryfikacja behawioralna (wyraź zgodę).
Zaraz po zalogowaniu ukazuje nam się bardzo podobna ikonografika ze skrótami do posiadanych przez nas produktów bankowych. Wyświetlana jest też informacja zbiorcza o posiadanych przez nas środkach w PLN oraz ewentualnie w walutach obcych, o ile mamy takie rachunki uruchomione. Za pomocą przycisku „Dodaj+” możemy zawnioskować o nowy produkt bankowy i dodać do pulpitu. W ofercie znajdziemy:
Poniżej znajduje się widżet podsumowujący nasze wydatki w skali miesiąca z podziałem na kategorie. Klikając „szczegóły” przechodzimy do pełnej analizy wydatków, która podsumowuje wpłaty i wypłaty ze wskazanego rachunku w zakresie dat, które można edytował. Wydatki dzielą się na: Samochód i transport, Finanse, Dom i rachunki, Rozrywka i podróże, Edukacja, Zdrowie i uroda oraz Pozostałe. Narzędzie to spodoba się na pewno wszystkim, którzy ponad wszystko cenią sobie pełną kontrolę nad codziennymi wydatkami.
Jeszcze niżej bank poprzez widget przypomina nam o możliwości zastrzeżenia dokumentu tożsamości, ale przechodząc dalej pojawia nam się sekcja Bezpieczeństwa w Ustawieniach. Z tego poziomu można zmienić hasło, PIN do aplikacji, zmienić numer telefonu do autoryzacji, zablokować lub zamknąć Moje ING, zastrzec posiadane przez nas karty płatnicze oraz włączyć wspomnianą wcześniej weryfikację behawioralną.
Kolejny widget to sekcja w całości poświęcona płatnościom BLIK. Przydatna dla wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z BLIKIEM. Klikając w „Dowiedź się więcej” przejdziemy do kompendium wiedzy o tej metodzie płatniczej w tym prostą i czytelną instrukcję korzystania z BLIKA. Na samym dole znajdziemy tabelę opłat za operacji z wykorzystaniem BLIKA
Prawie na samym końcu znajduje się czytelna oś czasu uwzględniająca przychody oraz wydatki na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. Ostatni widget ma charakter informujący o możliwości zarządzania sposobem wyświetlania informacji o naszych rachunkach.
Przewijając horyzontalnie pierwszy ekran cały czas towarzyszy nam 5 skrótów na samym dole. Jest to Start, który przenosi nas do widoku startowego, Historia transakcji, Przelewy, Usługi (płatności, transport, e-urząd, promocje i zarządzanie finansami) oraz Oferta ING (oferta innych produktów banku wymienionych powyżej).
Dostęp do ustawień znajdziemy po drugiej stronie (w prawym górnym rogu). Są one podzielone na Moje finanse, Moje dane, Ustawienia (tutaj znajdziemy niezwykle ważne ustawienia limitów transakcji BLIKIEM, kartą, czy przelewem), Moje dokumenty oraz Wiadomości (skrzynka korespondencyjna z bankiem.
W tej kategorii mamy do dyspozycji szereg narzędziu ułatwiających wykonywanie transakcji. Możemy zdefiniować odbiorców, do których często adresujemy płatności. Zaplanować płatność lub ustawić płatności cykliczne, aby nie musieć o nich pamiętać. Wysłać prośbę o przelew, podzielić rachunek, doładować telefon na kartę, kartę podarunkową, doładować grę lub skorzystać z kalkulatora oraz kantoru walutowego.
Przechodząc już do wykonania transakcji wybieramy rachunek, który ma zostać obciążony, następnie możemy wyszukać odbiorcę (o ile został wcześniej zapisany). W kolejnym kroku wybieramy rodzaj przelewu:
Ekran zwykłego przelewu jest bardzo prosty i składa się z okienka na numer rachunku, następnie nazwę i adres odbiorcy, kwotę transakcji orz tytuł. Po wpisaniu tych danych jednym przyciskiem możemy ustawić zlecenie stałe wyznaczając oczywiście zakres czasu obowiązywania. Co ciekawe na samej górze mamy opcję wykonania rachunku ze zdjęcia lub pliku. Przy tej pierwszej możliwości przechodzimy w tryb aparatu, a przy tym drugim do przeglądania plików na telefonie.
Jak większość baków w Polsce również ING oferuje otwarcie darmowego konta walutowego, które wraz z funkcją walutową naszej karty płatniczej przydadzą się zwłaszcza podczas podróży zagranicznych. Podczas transakcji wielowalutową kartą odpowiednia ilość środków zostanie pobrana z konta walutowego. Płatności w obcych walutach to jednak nie tylko transakcje kartą, ale również przelewy w bankowości internetowej. Za przelewy w EUR w strefie SEPA nie jest pobierana żadna opłata.
Konto walutowe otworzymy sprawnie za pomocą zaledwie kliku kliknięć w aplikacji Moje ING. Do wyboru mamy 3 waluty: EUR, USD, GBP. Wraz z otwartym kontem w obcej walucie otrzymujemy dostęp do kantoru ING. Z poziomu aplikacji możemy sprawdzać kursy walut, kupować je lub sprzedawać. Oczywiście, jeśli kurs danej waluty nas nie zadowala to możemy ustawić alert walutowy. Aplikacja poinformuje nas jeśli kurs osiągnie akceptowalny dla nas poziom.
Aplikacja mobilna ING to nie tylko doskonałe narzędzie do zarządzania produktami bankowymi skierowanymi do klientów indywidualnych, ale również firmowych. W zakładce Oferta ING mamy do wyboru dwie kategorie: klienci indywidualni oraz przedsiębiorcy. W tej drugiej znajdziemy ofertę produktów przygotowanych do sprawnego zarządzania firmą:
Większość promocji ING Banku Śląskiego nie wymaga korzystania z aplikacji mobilnej Moje ING, ale nie da się ukryć, że i tak z jej pomocą spełnianie ewentualnych warunków aktywności będzie o wiele wygodniejsze. Jedną z ciekawszych opcji dostępnych w aplikacji w tym zakresie jest możliwość podejrzenia szczegółów promocji, w której bierzemy udział. Znajdziemy je w sekcji Usługi -> Promocje, rabaty i okazje -> Moje promocje. Jest to o tyle wygodne, ponieważ niektóre warunki aktywności mogą być dosyć skomplikowane, a z czasem możemy zapomnieć o istotnych szczegółach promocji, co może nas kosztować brak wypłacenia premii.
ING Bank Śląski zawsze znajdował się w czołówce banków dostarczającym sowim klientom najbardziej wyrafinowane narzędzia do zarządzania finansami. W tym zakresie aplikacja mobilna Moje ING wciąż jest jedną z najlepszych. Załatwianie spraw urzędowych płatności za autostrady, parkingi, bilety komunikacji miejskiej czy przechowywanie paragonów w specjalnej galerii to dla ING standard.
Niestety jako stały użytkownik tej aplikacji musze przyznać, że jej prędkość działania odbiega od większości, z którymi miałem styczność. Nie wiem, jaka jest tego przyczyna, ale w tym zakresie jest przestrzeń do poprawy.
MOCNE STRONY | SŁABE STRONY |
+ wygodne zarządzanie produktami | – wolne działanie |
+ szybko dostępne najnowsze rozwiązania płatnicze | – nachalne i przeszkadzające reklamy innych produktów (w przypadku udzielonej zgody marketingowej) |
+ sporo uwagi poświęcone kwestiom bezpieczeństwa | – brak możliwości edycji wyglądu aplikacji (np. kolorów tła) |
+ szeroki wachlarz narzędzi dla firm | |
+ wiele przydatnych narzędzie do codziennego kontrolowania finansów |
do 500 zł + do 7%
Osoby nieposiadające konta od 01.06.2023.
od 01.04.2023
500 zł
Łatwy