Mimo coraz bardziej kreatywnych metod bank przypomina, że schemat działania oszustów jest podobny. Chcąc zdobyć zaufanie, podszywają się oni pod zaufane osoby. W tym celu mogą udawać członka rodziny, a także osobę pełniącą funkcję publiczną, np. policjanta czy pracownika banku. Używają różnych historii, dążąc do przekazania im pieniędzy, bądź poufnych danych, które mogą dać im do nich dostęp. Mogą także zmierzać do zainstalowania przez nas szkodliwej aplikacji, mającej naprawić rzekomy problem.
Bank przypomina, by nie podawać swoich danych wrażliwych, zarówno podczas rozmowy telefonicznej, jak i korespondencji mailowej czy SMS-owej. Nie należy również udostępniać swojego loginu oraz hasła do bankowości internetowej, a także danych karty czy numerów autoryzacyjnych transakcji.
Santander Bank Polska prosi również, by nie wypłacać pieniędzy na prośbę osób trzecich. Przypomina, że policjant nigdy nie poprosi o przekazanie mu pieniędzy. Nie należy także klikać w podejrzane linki przesłane SMS-em czy mailem.
1200 zł +4%
Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.11.2022.
Od 01.11.2022
1200 zł
Łatwy