W ramach tej kategorii plebiscytu Instytucja Roku organizatorzy prześledzili proces zakładania rachunków osobistych. Korzystano z ofert zdalnego otwarcia rachunku. Nie wymagają one bezpośredniego kontaktu z pracownikiem banku w placówce lub z kurierem. Potwierdzenie tożsamości odbywa się w tym wypadku z wykorzystaniem selfie, e-dowodu osobistego lub logowania do innego banku. Biorąc pod uwagę poziom satysfakcji klientów z danego sposobu otwarcia rachunku, zwycięzcą plebiscytu w kategorii “Najlepszy Zdalny Proces Otwierania Konta” został Bank Millennium. Zwycięzca pomimo sukcesu ciągle pracuje nad usprawnieniem tego procesu.
“Proces zakładania konta jest jednym z najważniejszych w banku, bo jest to moment, w którym klient nawiązuje z nami relację. Dzisiaj coraz więcej osób decyduje się na proces zdalny, dlatego zależy nam, żeby już w tym pierwszym momencie w aplikacji nowy klient wiedział, że jest dla nas najważniejszy. Zależy nam, aby oferować jak najprostsze rozwiązania, ale jednocześnie dostosowujemy się do nowych regulacji. Kolejne zmiany i usprawnienia w procesie planujemy w oparciu o najnowsze trendy technologiczne i rozwiązania, które łączą wygodę i cyberbezpieczeństwo. Analizujemy możliwość wdrożenia procesu wykorzystującego profil mObywatel oraz profil osobisty z e-dowodu, które mogą nieść ze sobą mniejsze ograniczenie dla klienta (np. brak limitu transakcyjnego)” – komentuje Tomasz Brzostowski, kierujący Wydziałem Sprzedaży w Kanałach Elektronicznych w Banku Millennium.
Również aplikacja mobilna banku została doceniona w plebiscycie. W tym roku zajęła wysokie, drugie miejsce spośród trzynastu ocenianych. W ocenie kierowano się możliwościami aplikacji oraz jej ocenami wystawionymi przez użytkowników w sklepach Google Play i App Store. Dobry wynik mobilizuje Bank Millennium do dalszych działań.
“Praca nad aplikacją nie kończy się z momentem wprowadzenia jej do sklepu. Dopóki klienci chcą korzystać z naszych rozwiązań, dopóty będziemy działać, żeby zapewnić im usługi na jak najwyższym poziomie. Doskonalenie aplikacji to ścieżka, a nie cel sam w sobie. W Banku Millennium jednak kluczowy dla nas jest rozwój w odpowiedzi na głos użytkownika. Na przestrzeni lat – a aplikacja Banku Millennium ma już ich kilkanaście – obserwowaliśmy, jak zmieniały się potrzeby naszych klientów. Od technologicznej nowinki aplikacje bankowe dotarły do miejsca, w którym dla wielu klientów są tożsame z bankiem. Bank bez wygodnej, niezawodnej i bezpiecznej aplikacji mobilnej staje dzisiaj w drugim szeregu. Nasze aplikacje mobilne – ta dla klientów indywidualnych i ta dla firm – są w czołówce aplikacji bankowych, ale wszystkie departamenty banku każdego dnia pracują na to, żeby tę wysoką pozycję utrzymać” – mówi Halina Karpińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Elektronicznej.
W klasyfikacji ogólnej plebiscytu Bank Millennium zajął trzecie miejsce, poprawiając w ten sposób zeszłoroczną pozycję.
Źródło grafiki: Informacje prasowe Banku Millennium.
650 zł + 6,25%
Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.
Od 01.01.2021
250 zł/250 zł/150 zł
Łatwy