
Jak podaje operator BLIKA, w dniach między 28 listopada a 1 grudnia użytkownicy wykonali łącznie blisko 30 mln transakcji. Ich łączna wartość to niemal 5 mld zł. Zgodnie ze statystykami większość z nich w ostatni Black Weekend zrealizowano za pośrednictwem Internetu. W tym kanale odbyło się ponad ⅔ wszystkich transakcji.
Rekordowy pod tym względem był Cyber Monday. Wtedy to liczba płatności BLIK wyniosła prawie 5,9 mln.
Okazuje się, że miniony Black Weekend był również czasem, który potwierdził coraz mocniejszą pozycję stacjonarnych płatności BLIK. W tym czasie liczba transakcji BLIK zrealizowanych w terminalach POS wyniosła ponad 7,3 mln. Większość z nich (3,8 mln) została wykonana z użyciem kodu.
Zwiększyła się także sama wartość zakupów stacjonarnych. W tym roku wyniosła ona prawie 500 mln zł. To o 24 proc. więcej niż w roku poprzednim. Najwięcej transakcji w sklepach stacjonarnych miało miejsce w Warszawie (ponad 400 tys.). Kolejne miejsca zajęły Kraków (prawie 160 tys.) i Wrocław (ponad 155 tys. transakcji).
Gorący zakupowy okres po raz kolejny potwierdził zaufanie, którym Polacy darzą płatności BLIK. Zgodnie z badaniem DXC aż 63 proc. ankietowanych kierując się wygodą i bezpieczeństwem wybiera właśnie tę metodę przeprowadzenia transakcji.
610 zł + 5,2%
Klienci, którzy nie posiadali konta osobistego w mBanku od przynajmniej 01.01.2022.
Od 01.01.2022
610 zł
Łatwy