ING Bank Śląski poinformował, że niedługo usługa Visa w telefonie całkowicie zniknie z jego aplikacji mobilnej. Już od 20 czerwca ta funkcjonalność nie jest aktywna dla każdej z nowo zamawianych kart. By płacić nimi za pośrednictwem telefonu, należy więc dodać karty do zewnętrznych portfeli mobilnych.
Wkrótce będzie to konieczność w przypadku wszystkich kart klientów. Instytucja wyjaśnia, że wynika to z ogólnej tendencji na polskim rynku. Banki rezygnować mają z własnych form płatności na rzecz ogólnodostępnych, uniwersalnych rozwiązań.
Konieczność dodania karty do portfeli zewnętrznych będzie więc dotyczyć wkrótce wszystkich, którzy nadal chcą płacić za pomocą telefonu. W przypadku telefonów z systemem Android będzie to Google Play. Dla urządzeń z systemem iOS konieczne będzie korzystanie z Apple Pay.
Bank podkreśla, że sam sposób płatności nie zmieni się. By jej dokonać, należy zbliżyć telefon do terminala płatniczego. Różnicą jest fakt, że by proces przebiegł pomyślnie, należy wcześniej odblokować telefon. To ochrona przed przypadkową transakcją. Do jej zatwierdzenia nie trzeba jednak podawać PIN-u.
Z chwilą wyłączenia usługi Visa w telefonie dotychczasowy sposób płatności przestanie działać. ING Bank Śląski ma poinformować klientów o dokładnym terminie tego, kiedy to nastąpi.
600 zł + do 5,5%
Osoby nieposiadające konta od 01.04.2024.
od 01.04.2024
600 zł
Łatwy