Ochrona behawioralna opiera się na analizie cech zachowania użytkownika podczas korzystania z bankowości internetowej. System gromadzi i przetwarza tzw. dane behawioralne. To informacje o tym, w jaki sposób użytkownik korzysta z klawiatury, porusza kursorem lub palcem po ekranie, przewija strony czy trzyma urządzenie mobilne.
Jeśli system bezpieczeństwa banku wykryje znaczące odchylenie od wzorca zachowań, może zablokować podejrzaną transakcję.
Już od 1 lipca taką usługę mogą aktywować klienci Banku Pekao. Można to wykonać zarówno w aplikacji PeoPay, serwisie internetowym Pekao24, jak również za pośrednictwem bankowej infolinii, czy w bankowej placówce. Rozwiązanie zacznie działać automatycznie od września bieżącego roku.
„Skala i złożoność oszustw cyfrowych rosną, a przestępcy wykorzystują coraz bardziej zaawansowane metody manipulacji, stąd obowiązkiem banku jest budowanie kultury bezpieczeństwa wśród klientów oraz wdrażanie nowoczesnych i skutecznych narzędzi ochrony. Ochrona behawioralna to krok w rozwijaniu wielowarstwowego systemu zabezpieczeń, dzięki któremu możemy uchronić naszych klientów przed potencjalnym oszustwem. Warto dodać, że nie jest to jedyne rozwiązanie wspomagające bezpieczeństwo środków – już wcześniej wprowadziliśmy m.in. logowanie dwuskładnikowe za pomocą aplikacji PeoPay lub klucza sprzętowego czy możliwość weryfikacji tożsamości pracownika w trakcie rozmowy telefonicznej. Nie zapominamy też o roli edukacji, dlatego stale prowadzimy działania podnoszące świadomość na temat rosnących cyberzagrożeń” – mówi Paweł Krakowiak, dyrektor Departamentu Przeciwdziałania Fraudom w Banku Pekao.
Rozwiązanie bank wprowadza we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej.
Źródło grafiki: Bank Pekao
1000 zł + 7%
Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.06.2023 do 29.05.2025.
od 01.06.2023
600 zł +400 zł
Bardzo łatwy