Świadczenie Dobry Start jest rządowym programem wsparcia dla rodzin. Umożliwia przyznanie każdemu uczniowi 300 zł na wyprawkę szkolną. W procesie wnioskowania nie bierze się pod uwagę kryterium dochodowego danej rodziny. Wsparcie może otrzymać uczeń w wieku do 20 lat lub 24 lat w przypadku jego niepełnosprawności. Z finansowania są jednak wyłączone dzieci, które w roku szkolnym 2024/2025 idą do przedszkola lub do „zerówki”.
Świadczenie nie podlega opodatkowaniu i egzekucji komorniczej. Nie jest także wliczane do dochodu przy ustalaniu prawa do innych świadczeń.
Wniosek o przyznanie wyprawki szkolnej można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej większości komercyjnych banków w Polsce. Opcja ta jest również dostępna dla klientów Banku Pocztowego. Instytucja przypomniała za pośrednictwem swojej strony internetowej, że termin na składanie wniosków o to świadczenie upływa wraz z końcem listopada.
W przypadku wniosków Dobry Start złożonych od 1 września do 30 listopada Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) wypłaci świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Jest to termin maksymalny, co oznacza, że środki na rachunku podanym przez wnioskodawcę mogą pojawić się już wcześniej.
Informacje na temat procesu wnioskowania znajdują się także na stronie internetowej Banku Pocztowego.
650 zł + 6,5 do 20 000 zł
Uczestnik nie może posiadać konta osobistego w Banku Pekao od 01.01.2024.
od 01.01.2024
250 zł + 400 zł
Łatwy