zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Nowa metoda logowania do iPKO. Bank udostępnia klucze bezpieczeństwa

Nowa metoda logowania do iPKO. Bank udostępnia klucze bezpieczeństwa

3 października 2024 Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

PKO BP daje klientom możliwość skorzystania z nowej metody logowania do serwisu iPKO. Klucze bezpieczeństwa mogą zastąpić stosowany dotychczas sposób autoryzacji.

Klucz bezpieczeństwa

Klucz bezpieczeństwa, określany inaczej jako klucz sprzętowy, jest niewielkim urządzeniem w kształcie pendrive’a z wejściem USB. Za jego pomocą można potwierdzić tożsamość w każdej operacji, w której system wymaga uwierzytelnienia dwuskładnikowego. Jest to skuteczna forma zabezpieczenia przed cyberprzestępcami. Nawet gdy będą oni znali login i hasło do bankowości internetowej, bez klucza bezpieczeństwa nie będą mieli możliwości zalogowania się na konto klienta.

Nowa metoda w iPKO

Decydując się na korzystanie z klucza sprzętowego klienci PKO BP mogą zastąpić dotychczasową metodę potwierdzenia logowania do serwisu iPKO. Ze względu na kwestie techniczne bez zmian pozostaje sposób logowania do aplikacji mobilnej IKO.

„Korzystanie z klucza sprzętowego to dobrowolny wybór klienta. Jeśli zacznie go używać, to jest to rozwiązanie, które poprawia bezpieczeństwo w sieci i dodatkowo podnosi poziom zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO. Coraz częściej stykamy się z socjotechnicznymi sztuczkami i działaniami cyberprzestępców, którzy chcą wyłudzić nasze dane czy ukraść nasze pieniądze. Najczęściej realizowane jest to poprzez phishing, a klucze bezpieczeństwa są obecnie jednym z najmocniejszych zabezpieczeń przed skutkami takich ataków. Dzięki temu zabezpieczeniu klient nie będzie mógł zalogować się na fałszywej stronie, na którą został zwabiony przez oszusta. Klucz będzie chronić konto też wtedy, gdy login i hasło zostaną skradzione przez cyberprzestępcę – logowanie nie będzie możliwe bez użycia klucza” – wyjaśnia Radosław Janusz, dyrektor Biura Architektury i Usług Cyberbezpieczeństwa w PKO BP.

W przypadku zgubienia lub kradzieży klucza bezpieczeństwa klient powinien zadzwonić na infolinię banku. Za jej pośrednictwem zmieni narzędzia do potwierdzenia logowania do serwisu iPKO i usunie zagubiony klucz.

Źródło grafiki: PKO BP


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto za Zero
Konto za Zero
Premia

500 zł

Karencja

Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023.

Od 01.01.2023

Warunki
  • do 500 zł w formie 5% zwrotów (max 50 zł miesięcznie) przez 10 miesięcy za płatności kartą;
  • w każdym miesiącu min. raz zaloguj się do bankowości elektronicznej i użyj karty do konta.

(szczegóły)

Do 500 zł zwrotu

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część