Maile, których nadawca określa się jako „PKO Bank Polski S.A.”, mają zawierać powiadomienie o płatności przychodzącej. Ich treść nakłania do otwarcia przysłanego załącznika, by potwierdzić swoje dane. Plik w rzeczywistości zawiera szkodliwe oprogramowanie, które może zainfekować urządzenie odbiorcy maila. Bank apeluje, by nie odpowiadać na wiadomość i nie otwierać załącznika. Dla bezpieczeństwa zaleca raczej jej natychmiastowe usunięcie.
Oszustwo łatwo jest rozpoznać. Pomimo że nadawca jest określany jako bank, to adres mailowy, z którego wysłano wiadomość, nie należy do bankowej domeny.
Dobrą praktyką o podobnym schemacie jest każdorazowe sprawdzanie poprawności adresu internetowego bankowości elektronicznej przed zalogowaniem się do niej. By mieć stuprocentową pewność warto rozważyć niekorzystanie do tego celu z linków, tylko wpisanie go ręcznie.
Dużą uwagę należy przywiązywać również do treści komunikatów autoryzacyjnych transakcje, które są wysyłane przez bank. Pod żadnym pozorem nie zależy zatwierdzać tych, które nie zostały przez nas wcześniej zlecone.
W przypadku popełnienia błędu, który może skutkować padnięciem ofiarą oszustwa, należy pilnie skontaktować się z bankiem za pomocą infolinii.
500 zł
Do promocji przystąpisz, jeśli nie masz konta oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku PKO BP od 01.01.2023 do 30.06.2025.
od 01.01.2023
– 1 raz zaloguj się do aplikacji IKO lub serwisu iPKO
– zapłać min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM
Możesz otrzymać zwrot 5% wartości transakcji opłaconych kartą lub BLIKIEM w danym miesiącu kalendarzowym (do 50 zł miesięcznie).
10x50 zł
Łatwy