zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Prezes UOKiK z decyzją w sprawie Banku Pekao. Klienci otrzymają rekompensaty

Prezes UOKiK z decyzją w sprawie Banku Pekao. Klienci otrzymają rekompensaty

24 listopada 2025 Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Bank Pekao zarezerwował prawie 100 mln zł na rekompensaty dla klientów. To efekt decyzji, którą wydał wobec niego prezes UOKiK.

Niedotrzymanie ustawowych terminów

Prezes UOKiK uznał, że w latach 2021-2023 Bank Pekao przekraczał ustawowe terminy na rozpatrzenie reklamacji. W postępowaniu, które wszczęto po informacjach od klientów, ustalono, że praktyka miała charakter systemowy. Najdłuższe opóźnienia wynosiły ponad rok. Klienci otrzymywali jedynie szablonowe informacje o przedłużeniu terminu rozpatrywania ich reklamacji.

„Trzymanie klientów w długotrwałej niepewności w sprawach dotyczących ich pieniędzy jest niedopuszczalne. Praktyki stosowane przez Bank Pekao S.A. przy rozpatrywaniu reklamacji mogły poważnie naruszać prawa konsumentów i nadszarpnąć wiarygodność banków jako instytucji zaufania publicznego. Przedłużająca się procedura reklamacyjna realnie pogarszała sytuację materialną konsumentów” – wyjaśnia prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Prezes UOKiK z decyzją korzystną dla klientów

Decyzją prezesa UOKiK klienci, których reklamacja w latach 2019-2023 nie została rozpatrzona przez Bank Pekao w ustawowym terminie 30 dni, otrzymają rekompensaty. Ich wysokość będzie zależeć od finalnego pozytywnego lub negatywnego rozstrzygnięcia sprawy. Kluczowa w tym kontekście jest również ilość dni, o jaką bank przekroczył termin na odpowiedź.

Obecni klienci otrzymają w tej sprawie wiadomość przez bankowość elektroniczną, aplikację, e-mail albo list. Byli klienci dostaną list na ostatni znany bankowi adres korespondencyjny.

Aby otrzymać rekompensatę, trzeba będzie potwierdzić chęć jej przyjęcia oraz podać dane do rozliczeń podatkowych. Każdy konsument będzie miał na to sześć miesięcy od otrzymania informacji z banku.

Niezależnie od przyznanej rekompensaty w przypadku każdej negatywnie rozpatrzonej reklamacji po otrzymaniu informacji z banku będzie można zwrócić się do niego o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej UOKiK.

Źródło grafiki: UOKiK


Czytaj więcej

TAGI:

Komentarze (0)

Konto Przekorzystne
Konto Przekorzystne
Premia

400 zł + 6%

Karencja

Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.09.2023 do 30.09.2025.

od 01.06.2023

Warunki
  • 100 zł za otwarcie Konta Przekorzystnego z kartą i bankowością elektroniczną oraz zgodami marketingowymi;
  • 300 zł (po 100 zł) za zapewnienie min. 500 zł wpływów oraz wykonanie min. 5 płatności kartą w każdym z 3 miesięcy;
  • zniżka -50% do Costa Coffee za otwarcie konta z kartą i zainstalowanie aplikacji sieci kawiarni.

szczegóły

100 zł +300 zł

Poziom trudności

Bardzo łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część