O sektorowej inicjatywie Związku Banków Polskich (ZBP) po raz pierwszy informowaliśmy w ubiegłym tygodniu. Wtedy to informacje o przystąpieniu do niej opublikował PKO BP. Jednym z sygnatariuszy porozumienia jest również Bank BPS.
„Porozumienie w sprawie standardu zrozumiałości języka w usługach bankowości detalicznej” jest formą realizacji przez banki Ustawy o dostępności, która weszła w życie w tym roku pod koniec czerwca. To potwierdzenie wspólnego podejścia sektora do wymogu zrozumiałości języka na poziomie B2. Jego częścią jest standard prostego języka, opracowany wspólnie z ekspertami.
Oprócz samego Banku BPS w inicjatywie bierze już udział większość Banków Spółdzielczych Grupy BPS. To kontynuacja jej działań na rzecz prostego języka w relacjach z klientami.
W 2020 roku instytucja podpisała pierwszą deklarację dotyczącą prostego języka, którą przygotował Związek Banków Polskich. Dwa lata później Bank BPS rozpoczął swój autorski program o nazwie „Prosty język. Ma się rozumieć!”. Jego materiały są przekazywane poszczególnym bankom spółdzielczym.
Bank podkreśla, że głównym celem tego typu działań jest sprawienie, by każdy z jego klientów łatwo rozumiał zasady działania poszczególnych produktów bankowych.
610 zł + 5,2%
Klienci, którzy nie posiadali konta osobistego w mBanku od przynajmniej 01.01.2022.
Od 01.01.2022
610 zł
Łatwy