Kara, którą otrzymał mBank, została nałożona przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Organ wskazał między innymi na brak prawidłowego zastosowania środków bezpieczeństwa finansowego w postaci identyfikacji beneficjenta rzeczywistego. Naruszenia ustawy miały dotyczyć także nieprawidłowej weryfikacji tożsamości klientów, np. braku ustalenia numeru PESEL, czy kraju urodzenia.
W efekcie na bank nałożono karę administracyjną w wysokości 1,39 mln zł.
To nie pierwsza kara, którą na mBank nałożono w związku z danymi osobowymi jego klientów. Przypomnijmy, że we wrześniu ubiegłego roku w związku z niedopełnieniem przez bank obowiązku informacyjnego wobec klientów zagrożonych wyciekiem danych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) nałożył na mBank karę w wysokości ponad 4 mln zł.
O wspomnianym incydencie bank sam powiadomił UODO, a w jego ocenie ryzyka nie istniało istotne zagrożenie wycieku danych. W związku z tym w oświadczeniu zapowiedział odwołanie się od decyzji o karze.
Wszystko wskazuje na to, że w tym wypadku bank nie zdecyduje się na podobny krok. W oświadczeniu, które instytucja przesłała w odpowiedzi na zapytanie portalu gazeta.pl, poinformowała, że przyjęła decyzję KNF i nie korzystała z procedury odwoławczej.
610 zł + 5,2%
Klienci, którzy nie posiadali konta osobistego w mBanku od przynajmniej 01.01.2022.
Od 01.01.2022
610 zł
Łatwy