zgarnijpremie.pl » Poradniki » Konta osobiste - poradniki » Powody odrzucenia wniosku o konto bankowe – jakie są i jak ich uniknąć?

Powody odrzucenia wniosku o konto bankowe – jakie są i jak ich uniknąć?

30 czerwca 2020 (Aktualizacja 08.04.2022) Komentarze ok. 2 minut czytania 1.00 / 5 (1)
Oceń:
Wojciech Wojtczak
Wojciech Wojtczak – redaktor portalu Zgarnijpremie.pl. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły …
[email protected]

Powody odrzucenia wniosku o konto bankowe mogą być różne. Takie sytuacje występują bardzo rzadko i dotyczą głównie wniosków składanych przez internet.

Powody odrzucenia wniosku

Wnioski składane przez internet

Banki coraz intensywniej zachęcają przyszłych klientów do zakładania kont osobistych przez internet. Obecnie funkcjonuje kilka modeli tego procesu. Najważniejszym jego elementem pozostaje weryfikacja tożsamości przyszłego posiadacza rachunku bankowego. I to najczęściej niezgodności na tym polu są przyczyną odrzucenia cyfrowego wniosku o konto i skierowanie klienta do oddziału banku.

Główne przyczyny odrzucenia wniosku to:

  • Niezgodność danych z dowodu osobistego;
  • Brak możliwości potwierdzenia tożsamości (zdjęcie dowodu oraz twarzy, przelew weryfikacyjny, wizyta kuriera);
  • Rezydencja zagraniczna;
  • Nieukończony 18 rok życia;
  • Posiadanie (lub współposiadanie lub pełnomocnictwo) innego konta osobistego w tym samym banku;
  • Zatajenie we wniosku istotnych informacji, o które według przepisów bank ma obowiązek zapytać;
  • Dokument tożsamości został zastrzeżony lub wygasła jego ważność.

Co zrobić, jeśli bank odrzuci nasz wniosek o otwarcie konta?

Takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko. Należy pamiętać, że podczas kilkunastominutowego procesu wypełniania wniosku o konto weryfikacja zgodności danych ma bardzo podstawowy charakter. Może się okazać, że na kolejnych etapach procesu może zajść konieczność uzupełniania dodatkowych informacji. Częściej w celu zweryfikowania danych zapraszani są do placówek wnioskujący o otwarcie rachunków firmowych. Jeśli jednak zdarzy nam się taka sytuacja, to jedyną informacją zwrotną, na jaką możemy liczyć to przykładowy komunikat: „nie udało się poprawnie zweryfikować tożsamości. Zapraszamy do najbliższego oddziału banku”.

I faktycznie najlepszym sposobem będzie udanie się do placówek bankowej. Możemy również starać się o wyjaśnienie problemu i pomoc kontaktując się z działem obsługi klienta telefonicznie lub mailowo, ale nie będzie to najskuteczniejszy sposób.

Jak uniknąć takiej sytuacji?

Przed przystąpieniem do wypełnienia wniosku online przygotujmy swój dowód tożsamości i upewnijmy się, że jest ważny, a zawarte na nim informacje są aktualne.

Jeśli wybierzesz weryfikację tożsamości poprze zdjęcie biometryczne upewnij się, że twoje urządzenie wyposażone jest w aparat i wykonuj zdjęcia zgodnie z instrukcją.

Jeśli zechcesz potwierdzić swoją tożsamość przelewem weryfikacyjnym sprawdź czy ta możliwość jest dostępna dla banku, w którym posiadasz już konto osobiste.

W przypadku wizyty kuriera upewnij się, że podczas jego wizyty będziesz w domu. Z odpowiednim wyprzedzeniem otrzymasz wiadomość sms o przewidywanym terminie wizyty. Również kurierowi należy okazać ważnym dokument tożsamości.

Nie przegap

Przeczytaj też: Moneyback – czyli jak uzyskać zwrot za zakupy?

Przeczytaj też: Jak zamknąć konto osobiste? Przydatne wskazówki.


Komentarze (0)

Konto Santander
Konto Santander
Utrzymanie konta
  • 6 zł lub 0 zł za wydanie min. 300 zł kartą do konta lub BLIKIEM w miesiącu
  • 0 zł w przypadku osób do 26 roku życia wystarczy 1 płatność kartą lub BLIKIEM w miesiącu

0-6 zł

Utrzymanie karty
  • 9 zł lub 0 zł za wydanie min. 300 zł kartą do konta lub BLIKIEM w miesiącu
  • 0 zł w przypadku osób do 26 roku życia wystarczy 1 płatność kartą lub BLIKIEM w miesiącu

0-9 zł

Wypłata z bankomatów obcych
  • 3 zł prowizji w przypadku osób powyżej 26 roku życia
  • osoby poniżej 26 roku życia wszystkie krajowe bankomaty darmowe

0-3 zł

Czy premia?
  • 100 zł za samo otwarcie konta osobistego;
  • 400 zł za aktywność przez 4 miesiące (min. 1000 zł wpływu, jedną płatność kartą lub BLIKIEM i jedno logowanie do aplikacji);
  • 100 zł za spełnienie wszystkich warunków aktywności;
  • 100 zł w Programie Poleceń;
  • 300 zł zwrotu za zapłacone rachunki.

(szczegóły)

1000 zł +4%

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część